آفتاب

ابراز امیدواری نخست وزیر یونان به رای مثبت پارلمان به رییس جمهور

ابراز امیدواری نخست وزیر یونان به رای مثبت پارلمان به رییس جمهور

آتن - ایرنا - نخست وزیر یونان با مثبت خواندن اوضاع اقتصادی این کشور و روند تحولات سیاسی، ابراز امیدواری کرد که پارلمان این کشور به رییس جمهوری رای مثبت دهد و یونان شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام نباشد.

به گزارش ایرنا از آتن، «اندنویس ساماراس» روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه یونانی زبان «تو ویما» گفت: اوضاع اقتصادی کشور هر روز بهتر می شود.

ساماراس معتقد است، دولت با کسب رای مثبت پارلمان، تا پایان دوره چهار ساله (2016 میلادی) به فعالیت خود ادامه خواهد داد و دیگر نیازی به برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام نیست.

اظهارات و امیدواری های نخست وزیر در مورد عدم نیاز به برگزاری انتخابات زودهنگام در واقع پاسخ به گمانه زنی ها مبنی بر ناتوانی پارلمان فعلی در انتخاب رییس جمهوری جدید است.

بر اساس قوانین یونان، در صورتی که رییس جمهور جدید نتواند حداقل 180 رای مثبت از 380 رای نمایندگان پارلمان را کسب کند، دولت منحل وانتخابات زودهنگام برگزار می شود.

درحالی نخست وزیر یونان به انتخاب رییس جمهوری جدید توسط پارلمان فعلی امیدوار است که دولت ائتلافی راستگرای دمکراسی نوین که از حمایت حزب سوسیالیست پاسوک برخوردار است، تنها 152 نماینده در پارلمان دارد.

دوران ریاست جمهوری «کارلوس پاپولیاس» رییس جمهوری فعلی یونان در ماه فوریه (بهمن ماه) به پایان می رسد و نمایندگان پارلمان این کشور باید در این خصوص رای گیری کنند.

تحلیلگران بر این باورند که دولت با اقداماتی از قبیل کاهش مالیات ها، کاهش قیمت برخی از خدمات دولتی و احتمالاً استخدام تعدادی کارمند برای ادارات دولتی می تواند رای مثبت نمایندگان مستقل را به دست آورد و به آرای مورد نیاز دست پیدا کند.

اروپام**2170** 1551
کد N339178

وبگردی