آفتاب
تشدید عملیات نظامی علیه طالبان

بیش از یکصد تروریست در حملات هوایی ارتش پاکستان کشته شدند

بیش از یکصد تروریست در حملات هوایی ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان یکشنبه شب اعلام کرد: شمار تلفات تروریست ها در عملیات نظامی و حملات هوایی نیروهای ارتش پاکستان در شمال غرب این کشور به 105 کشته افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) در اطلاعیه ای افزود: شبه نظامیان وابسته به گروههای غیرقانونی از جمله طالبان و تروریست های خارجی عمدتا ازبک در جریان بمباران هوایی ارتش در بخش های مختلف منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ به هلاکت رسیده اند.

بر اساس این اطلاعیه، در جریان این عملیات، هشت مخفیگاه شبه نظامیان و مواضع شناسایی شده سایر تروریست های خارجی در وزیرستان شمالی هدف حملات هوایی ارتش پاکستان قرار گرفته و نابود شده است.

سخنگوی ارتش پاکستان نیز گفت: بنا به توصیه دولت اسلام آباد، عملیات نظامی همه جانبه و سرنوشت ساز با عنوان ˈضرب الغضبˈ علیه تروریست ها در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی آغاز شده است و این روند تا نابودی کامل شبه نظامیان و مواضع آنان ادامه خواهد داشت.

سرلشکر ˈعاصم سلیم باجواˈ تاکید کرد: گروه های تروریستی از جمله شبه نظامیان خارجی، منطقه وزیرستان شمالی را تبدیل به دژ مستحکمی برای خود کرده و از این منطقه در شهرها و مناطق مختلف پاکستان عملیات تروریستی انجام می دهند.

وی افزود: اکنون مذاکره صلح با شبه نظامیان به پایان رسیده و نیروهای مسلح پاکستان عملیات گسترده ای را علیه تروریست ها در مناطق قبایلی آغاز کرده اند.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: اسلام آباد از مقامات نظامی افغانستان درخواست کرده است ضمن تعطیلی موقت گذرگاههای مرزی جهت جلوگیری از گریختن تروریست ها به آن کشور، علیه مواضع گروه تحریک طالبان پاکستان در داخل خاک افغانستان عملیات انجام دهند.

ˈخواجه محمد آصفˈ وزیر دفاع پاکستان نیز با اشاره به تصمیم گیری مشترک احزاب سیاسی این کشور جهت آغاز عملیات نظامی علیه تروریست ها در منطقه وزیرستان شمالی گفت: طالبان با ادامه حملات تروریستی و ضدانسانی خود در مناطق مختلف کشور به پیشبرد روند مذاکرات صلح با دولت اسلام آباد آسیب رسانده اند و به همین دلیل، اکنون دولت و ارتش پاکستان با رایزنی مشترک تصمیم به انجام عملیات قاطعانه علیه عاملان اقدامات تروریستی و خشونت ها گرفته اند.

منابع خبری گزارش داده اند: مقامات نظامی و اطلاعاتی پاکستان بطور مستقیم با ˈنواز شریفˈ نخست وزیر در تماس بوده و وی را از آخرین تحولات عملیات نظامی در وزیرستان شمالی مطلع می کنند.

نواز شریف قرار است فردا (دوشنبه) با حضور در جلسه علنی مجلس سنا و ملی پاکستان، نسبت به تصمیم اتخاذ شده در خصوص انجام عملیات نظامی در وزیرستان شمالی از نمایندگان مجوز دریافت کند.

آغاز عملیات نظامی علیه شبه نظامیان در مناطق قبایلی پاکستان با استقبال چشمگیری از سوی احزاب سیاسی، محافل رسانه ای و قشرهای مختلف جامعه به ویژه جناح مخالف دولت این کشور همراه شده است.

گزارش یکشنبه شب شبکه های خبری پاکستان حکایت از تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای ˈپیشاور، اسلام آباد، راولپندی، کراچی، لاهور، کویتهˈ و سایر شهرهای این کشور همزمان با عملیات نظامی علیه شبه نظامیان دارد.

وزارت کشور پاکستان نیز اعلام کرد: برای جلوگیری از هرگونه وضعیت غیرمنتظره و یا عملیات انتقام جویانه تروریست ها، به تعداد یگان های ویژه و نیروهای نظامی در سراسر کشور جهت حفاظت از نهادهای امنیتی، تاسیسات نظامی و دولتی افزوده شده است.

رسانه های پاکستانی نوشته اند: حمله اخیر تروریست ها از جمله اعضای گروه غیرقانونی جنبش ازبکستان متشکل از شبه نظامیان خارجی به فرودگاه ˈکراچیˈ باعث شده است تا فرصت های باقی مانده جهت پیشبرد مذاکرات صلح میان دولت و طالبان از بین برود و متعاقب آن، دولت و ارتش پاکستان تصمیم به پایان گفت وگوها و انجام عملیات گسترده علیه شبه نظامیان گرفتند.

آساق ** ط*ا.ر* 1551
کد N339150

وبگردی