آفتاب

جهانگیری با رییس جمهوری کوبا دیدار کرد

جهانگیری با رییس جمهوری کوبا دیدار کرد

سانتاکروز- ایرنا- ˈ اسحاق جهانگیری ˈ معاون اول رییس جمهوری که برای شرکت در اجلاس سران گروه 77 و چین به سانتاکروز بولیوی سفر کرده است، با « رائول کاسترو» رییس جمهوری کوبا دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، جهانگیری بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی در مجموعه فکسپوکروز ، محل برگزاری اجلاس سران گروه 77 و چین با رائول کاسترو دیدار کرد.

معاون اول رییس جمهوری شامگاه جمعه به وقت محلی وارد شهر سانتاکروز بولیوی شد و در هتل محل اقامت خود با «اوخنیو روخاس آپازا» رییس مجلس سنای این کشور دیدار کرد.

جهانگیری در روز دوم سفر خود به بولیوی در مجموعه فکسپوکروز به دیدار «اوو مورالس ایما» رییس جمهوری بولیوی رفت و درباره مسایل منطقه ای و موضوعات مورد علاقه گفت و گو کرد.

پس از آن معاون اول رییس جمهوری به دیدار «رابرت موگابه» رییس جمهوری زیمباوه رفت. دیدار با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل برنامه بعدی وی را در بعد از ظهر شنبه به وقت محلی تشکیل می داد.

حضور در گردهمایی گروه های اجتماعی بولیویایی و سخنرانی در جمع مردمی آن دیگر برنامه جهانگیری در این روز بود و پس از آن هم با «مونیوس» وزیر امور خارجه شیلی گفت و گو کرد.

جهانگیری شامگاه شنبه به وقت محلی در سالن سینیوره مجموعه نمایشگاهی فکسپوکروز شهر سانتاکروز به جمع سایر سران شرکت کننده در اجلاس گروه 77 پیوست تا اجلاس با حضور سران کشورهای عضو رسما افتتاح شود.

معاون اول رییس جمهوری صبح یکشنبه به وقت محلی هم به مجموعه فکسپوکروز آمد و پس از سلام صبحگاهی مورالس و گرفتن عکس دسته جمعی در نشست این اجلاس حضور یافت.

جهانگیری پس از خوشامد گویی مورالس که در حال حاضر ریاست این گروه را بر عهده دارد به عنوان اولین سخنران به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این اجلاس معاون اول رییس جمهوری با « نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت و گو کرد.

قرار است جهانگیری با رییس جمهوری اروگوئه هم دیداری دو جانبه داشته باشد.

سیام(5) 1429 ** 1551
کد N339130

وبگردی