آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

وقتی عشق "ایران" فاصله را از بین می‌برد/ فوتبال حرف سیاسی ندارد

وقتی عشق "ایران" فاصله را از بین می‌برد/ فوتبال حرف سیاسی ندارد

وقتی نام " ایران " را بر زبان می آود برق عجیبی در چشم‌هایش پدیدار می‌شود و گوشه چشمی هم " تر" می‌کند. او هیچگاه ایران را ندیده و در کشور دیگری به دنیا آمده اما با تمام وجودش عاشق کشور آبا و اجدادی‌اش است. یک تحصیل کرده که حالا در نیوریوک وکیل است اما به عشق ایران کیلومترها را طی کرده تا تنها بازی ایران با نیجریه را ببیند و دوباره به کشور محل اقامتش برگردد.

در فاصله یک روز مانده تا اولین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در بیستمین دوره جام جهانی، هتل پستانا که محل اقامت ملی پوشان در شهر کوریتیباست، میزبان علاقمندان و طرفدارانی است که هر کدامشان کیلومترها راه را به عشق دیدن ایران طی کرده اند تا شاهد دیدار با نیجریه و سپس آرژانتین و بوسنی باشند.
با اینکه تدابیر امنیتی شدیدی اطراف هتل تیم ملی وجود دارد و اجازه ورود به هیچ فرد متفرقه ای را نمی دهند، اما ایرانی های علاقمند خود را به مقابل هتل تیم ملی رسانده اند تا شاید یکی از بازیکنان را ببینند و شاید هم بتوانند یک پیراهن ایران را برای دیدار فردا در اختیار بگیرند.
تعدادشان خیلی زیاد نیست اما عشق و علاقه شان به ایران ستودنی است. آنچنان از ایران و مردانش حرف می زنند که هر شنونده را متحیر می کنند. نمونه همه آنهایی که آمده بودند "نیما عامری" جوان پرانرژی است که خود را از نیویورک به برزیل رسانده است. او هیچگاه ایران را ندیده و فارسی را از پدربزرگ و مادربزرگش یاد گرفته. با این حال با حرارت خاصی در مورد ایران صحبت می کند. نیما حالا در نیویورک وکیل است.
این جوان باانرژی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به برزیل دلیل حضورش را اینگونه تشریح می کند: از قبل دوست داشتم بیایم بازی های ایران را ببینم اما خیلی اتفاقی تصمیم مان جدی شد و دو روز قبل به همراه دوستم رفتیم و به سختی بلیت و ویزا گرفتیم و امروز هم به کوریتیبا رسیدیم.
وی در مورد شناختی که از تیم ملی فوتبال ایران دارد می گوید: من تا به حال ایران نبوده ام. با این حال فوتبال کشورم را دنبال می کنم. به نظرم تیم خوبی داریم و می توانیم نیجریه را ببریم اما کار سختی است. تیم ملی ایران نسبت به گذشته جوان شده و بازیکنان گمنام تری دارد.
ین هوادار فوتبال ایران ادامه داد: با این حال من برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می کنم. من از نیویورک آمده ام تا این بازی را ببینم و برگردم. برای بازی با آرژانتین نمی مانم چون می دانم می بازیم! اما خیلی امیدوارم که تیم ملی ما بتواند نیجریه را ببرد.
این جوان ایرانی که در آمریکا وکیل است در مورد شیطنت احتمالی برخی به خاطر مسائل سیاسی در دیدار ایران با نیجریه گفت: به نظر من فوتبال یک ورزش است و حرف سیاسی زدن در آن ممنوع است. همهم باید به عشق ایران وارد ورزشگاه شویم. تنها چیزی که برای ما باید مهم باشد نام ایران است چرا که فوتبال حرف سیاسی ندارد. ما برای تشویق ایران آمده ایم و به دنبال مسائل سیاسی نیستیم.
نمونه های زیاد دیگری امروز مقابل هتل تیم ملی بودند. آنها تنها به عشق ایران آمده اند و می خواهند کشورشان را تشویق کنند. حتی خیلی از برزیلی ها هم حامی تیم ملی فوتبال ایران هستند و خیلی از آنها عنوان کرده اند برای دیدار با آرژانتین به ورزشگاه خواهند آمد تا ایران را تشویق کنند.
کد N338982

وبگردی