آفتاب

حق شناس: سیاست خارجی دولت منطبق با خواست مردم است

حق شناس: سیاست خارجی دولت منطبق با خواست مردم است

تهران- ایرنا- رییس جبهه اصلاح طلبان با تبیین عملکرد دولت تدبیر و امید در یکسال گذشته گفت: سیاست خارجی دولت یازدهم کاملا منطبق با خواست عموم مردم است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جبهه اصلاح طلبان، محمد جواد حق شناس که به همراه اعضای ارشد احزاب و جمعی از دانشجویان به مناسبت سالگرد 24 خرداد به دیدار آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته بود، در این دیدار به مرور خاطرات یک سال گذشته و روند انتخابات پرداخت.

وی اظهار داشت: سال گذشته پس از اتفاقاتی که در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی اتفاق افتاد ما در همین جا جمع شدیم و از هاشمی به هاشمی شکایت کردیم.

حق شناس به صحبت های رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: فرمایشات ایشان مبنی بر اینکه هر کسی که علاقه مند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است پای صندق حاضر شود، باعث شد مردم حماسه خلق کنند.

رییس جبهه اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: رای حق الناس است و نهاد اجرایی و نظارتی این حق الناس را بر گردن دارد.

حق شناس گفت: یکی از حماسه سازان این روز بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی است که همچنان بر عهد خود با نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدا نشسته اند.

وی در ادامه پس از مثبت خواندن برخی عملکردهای دولت گفت: از طرفی، یکی از انتقادهای ما به دولت این است که باید ارتباط خود را با مردم از طریق احزاب و سازمان های مردم نهاد بیشتر کند.

رییس جبهه اصلاح طلبان تصریح کرد: ما مانند دولت قبلی پوپولیسم نمی خواهیم اما باید ارتباط با اجتماع را قطع نکنند. حق شناس با بیان اینکه برخی جاهای دولت نیاز به ترمیم دارد ، گفت: باید توجه داشت که یک چهارم وقت گذشته است و ما انتظار داریم این مشکلاتی هم که وجود دارد زودتر حل شود.

وی افزود: از آیت الله هاشمی می خواهیم که حمایت خود را از دولت قطع نکند و همواره با رهنمودهای خود به دولتمردان کمک کند.

رییس جبهه اصلاح طلبان همچنین به وخامت حال آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و افزود: ما از خبرگان نیز انتظار داریم که با توجه به نقش کلیدی و موثر آیت الله هاشمی رفسنجانی وی را در راس مجلس خبرگان انتخاب نمایند که این امر با توجه به موقعیت بسیار پر اهمیت این نهاد می تواند موجبات دلگرمی مردم را فراهم آورد.

جمعی از دانشجویان و احزاب در سالگرد 24 خرداد به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رفته و با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مسائل روز و همچنین مطالبات خود دیدار و گفت و گو کردند.

در این مراسم ابتدا نماینده دانشجویان از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد.

پس از آن محمد جواد حق شناس رییس جبهه اصلاح طلبان و جمشید ایرانی دبیر کمیته سیاسی ساین جبهه سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی کیاسری دبیر کل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی دیگر مهمان ویژه این مراسم بود که پیش از آیت الله هاشمی به سخنرانی پرداخت.

سیام**7261 **1449
کد N338958

وبگردی