آفتاب

هشدارعلمای لبنان به داعش و حامیان آن / باید از ملت و دولت عراق حمایت کرد

هشدارعلمای لبنان به داعش و حامیان آن / باید از ملت و دولت عراق حمایت کرد

بیروت - ایرنا – شیخ « عبدالامیر قبلان » نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان اقدامات تکفیری های تروریست در سوریه ، عراق و دیگر مناطق جهان را برخلاف و ناقض ارزش های اسلامی دانست و خواستار مقابله با آنها با هر وسیله ممکن و حمایت از ملت و دولت عراق شد.

به گزارش ایرنا، شیخ عبدالامیر قبلان که به مناسبت نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی (عج) در بقاع لبنان سخنرانی می کرد، اظهار داشت: عراق امروز با جنایات ظالمان و مفسدان جهان عرب در وضعیتی غم انگیز بسر می برد و از تحرکات جریان های تکفیری که اقداماتشان برخلاف و ناقض همه ارزش ها و موازین اسلامی است، رنج می برد.

وی تاکید کرد که باید برای مقابله با هجمه تکفیری ها از همه وسایل و امکانات از جمله علم ، ادب و تربیت ، معرفت ، حکمت و موعظه حسنه استفاده کرد اما اکنون باید جلوی این جنگ و توطئه شرورانه و ظالمانه علیه همه ملت و مناطق عراق را بگیریم.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان از همه ملت عراق در همه مناطق این کشور خواست تا با همکاری و یکپارچگی جلوی تروریست های تکفیری بایستند.

شیخ عبدالامیر قبلان خاطرنشان کرد: ما هم باید برای کمک به ملت ، دولت و ارتش عراق همکاری کنیم تا از این توطئه شرورانه و جنایت به سلامت خارج شوند.



** هشدار شیخ یزبک به حامیان لبنانی داعش

شیخ « محمد یزبک » رییس کمیته شرعی حزب الله لبنان به کسانی که در لبنان از جنایات گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق خوشحال هستند و آن را بروز داده اند، هشدار داد و گفت که بدانند مقاومت هرگز به تکفیری ها اجازه هجمه و اشغال لبنان را نخواهد داد.

وی با این سئوال که دولت لبنان بعداز بررسی پیامدهای رخدادهای عراق چه تصمیماتی برای مقابله با این پیامدها اتخاذ کرده است، تاکید کرد: مقاومت دربالاترین درجه بیداری و هوشیاری است و به تکفیری های تروریست اجازه نمی دهد که به ملت و سرزمین لبنان صدمه بزنند.

شیخ یزبک به حامیان داعش در لبنان خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت آماده و حاضر هستند تا به قربانگاه تا حق پیروز و همه توطئه ها ساقط شود.

رییس هیات شرعی حزب الله که در مراسم تشییع پیکر یک شهید در شهرک الحلانیه بعلبک لبنان سخن می گفت؛ خیانت داعش ، حزب بعث ، ترکیه ، آمریکا، اسراییل وغرب در عراق واکنشی به شکستشان در سوریه است.

وی اظهارداشت:هنگامی که انتخابات ریاست جمهوری با حضور میلیونی مردم سوریه برگزار و این مردم باردیگر به بشار اسد رای دادند، شوک بزرگی به داعش و حامیان منطقه ای و بین المللی آن وارد شد ؛ بنابر این تصمیم گرفتند عراق را اشغال کنند اما بدانید که جولان باطل پایان می یابد و بزودی حقیقت آشکار می شود.

شیخ یزبک همه لبنانی ها را به قرار گرفتن در یک سنگر و حل اختلافات و وحدت کلمه برای مصون کردن لبنان از خطرها و تهدیدها فراخواند.



** نیاز لبنان به آرامش و ثبات در مواجهه با زلزله های امنیتی در منطقه

« سید هاشم صفی الدین» رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان هم تاکید کرد که زلزله های امنیتی در منطقه ازجمله عراق و سوریه ، نیاز لبنان به « ثبات و آرامش » را بیش از پیش کرده است.

وی که در مراسمی به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت درشهر بنت جبیل در جنوب لبنان سخنرانی می کرد، با بیان اینکه خطر تکفیری ها همه جهان اسلام و عرب را تهدید می کند ، اظهار داشت: باید با تفاهم ، همدلی و صادقانه و نه فریبکاری با این خطر و کسانی که آن را پایه گذاری کرده و حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، مقابله کنیم.

صفی الدین خاطرنشان کرد: همه لبنانی ها باید با پرونده های منطقه ای مسئولانه و با درایت ، منطق و هوشیاری تعامل کنند و برخی روی حمایت های ناچیز و طرفداری های کم اهمیت که هرگز نمی تواند همسطح با چالش ها و زلزله های امنیتی در منطقه باشد، حساب باز نکنند.

رییس شورای اجرایی حزب الله، تعامل لبنانی ها در خصوص انتخاب رییس جمهوری ، تصویب قانون افزایش حقوق ها و سازوکار دولت در دوران خالی بودن کرسی ریاست جمهوری را ضروری است و گفت: باید برای حفظ آرامش و ثبات اوضاع داخلی لبنان کمک کنیم و آن را از پیامدهای این زلزله های امنیتی در منطقه محافظت کنیم.



** تکفیری ها تصمیم داشتند بقاع لبنان را اشغال کنند

به گزارش ایرنا، شیخ «نبیل قاووق» معاون رییس شورای اجرایی حزب الله هم گفت: آنچه در عراق اتفاق افتاد نمونه ای است که می توانستیم در لبنان شاهد باشیم اگر تکفیری ها در مرزهای شرقی لبنان باقی می ماندند.

وی اظهارداشت: تکفیری ها در مرزهای سوریه و عراق بودند و از همین محل یورش به استان های عراق را شروع کردند و تصمیم داشتند که از مرزهای سوریه و لبنان یورش خود را شروع و منطقه بقاع را اشغال کنند.

شیخ نبیل قاووق تاکید کرد : آنچه اکنون در عراق رخ داده معنای آن این است که همه جهان عرب و اسلام از جمله لبنان و سوریه در خطر هستند و تکفیری ها با خوی تجاوزکارانه و تنگ نظرانه اکنون به یک میکروب و ویروس خطرناک برای همه بشریت تبدیل شده اند.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد: کسانی که تکفیری ها را در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کردند همان هایی هستند که تکفیری های در لبنان و عراق را حمایت ملی و تسلیحاتی می کنند.

وی تصریح کرد: یک صحنه نبرد پیش روی ما قرار دارد که از لبنان تا سوریه و تا عراق ادامه می یابد و هدف آن ایجاد فتنه بزرگ برای تحقق اهداف صهیونیست ها یعنی ضربه زدن به محور مقاومت و تغییر موقعیت و نقش و هویت عراق ، سوریه و لبنان است.



** طرح تکفیری ها با درایت مقاومت فروپاشیده است

شیخ نبیل قاووق گفت: طرح تکفیری که آتش فتنه را اکنون در عراق شعله ور کرده و قبلا در سوریه رونویسی شده و قصد داشتند آن را به لبنان منتقل کنند به فضل معادلات و اراده مقاومت قبل از رسیدن به نتیجه فروپاشیده است.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله افزود: مقاومت با قطع کردن راه بر روی فتنه گران ، نابودن کردن تروریست های تکفیری در لانه هایشان و جلوگیری از ورود خودروهای مرگ ، پیروزی های بزرگی برای لبنان و لبنانی ها رقم زد همانطور که توانسته است از لبنان در مقابل حملات و تجاوزهای دشمن صهیونیستی حمایت کند.

وی تاکید کرد که مقاومت امروز بیش از هر راهبردی دیگری برای حمایت از لبنان درمقابل خطرها و تهدیدهای دشمنان صهیونیستی و تکفیری لازم است.

شیخ نبیل قاووق همچنین به مشکلات سیاسی پیش روی لبنان اشاره کرد و افزود: برخی طرف ها در لبنان به خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری به عنوان یک فرصت و نه تهدید می نگرند تا بتوانند به امتیازهای بیشتری دست یابند.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله با بیان اینکه گروه 14 مارس در خصوص انتخابات ریاست جمهوری فقط مبادرت به مانور سیاسی می کند و هنوز حاضر نشده است یک نامزد توافقی معرفی کند، تصریح کرد: گروه 14 مارس اجازه نمی دهد قانون افزایش حقوق ها تصویب شود و درصدد تعطیل کردن دولت و مجلس است زیرا تصور می کند که با خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری به امتیازاتی دست می یابد.



** عضو فراکسیون المستقبل، طرفداران مقاومت در لبنان منتظر داعش باشند

« خالد الضاهر» عصو فراکسیون المستقبل به ریاست « فواد السنیوره» در پارلمان لبنان با ابراز خرسندی از اقدامات داعش در عراق با هشدار به طرفداران مقاومت در لبنان ، گفت: کسانی که اوضاع عراق را دنبال می کنند نباید از این رخداد تعجب کنند.

وی در گفت وگو با تلویزیون لبنانی (MTV) ، با تلاش بر دامن زدن به توطئه ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه، جنایات داعش در عراق و سوریه را مقابله ای درست با طرح مقاومت ضد صهیونیستی و دولت « نوری المالکی» توصیف کرد.

الضاهر که قبلا در سخنانی مدعی شده بود رسول گرامی اسلام(ص) به خواب پدرش آمده و ولادت او را بشارت داده و از زمان شنیدن این خواب احساس می کند« موشک» است، با حمله به محور مقاومت از جمله ایران ، سوریه و حزب الله، به نیروهای مقاومت توصیه کرد تا دیر نشده از سوریه خارج شوند.

عضو فراکسیون المستقبل وابسته به حزب جریان المستقبل به ریاست « سعد حریری» با بیان اینکه « ناقوس خطر را به صدا در می آورم»، گفت: با صراحت به حزب الله و ژنرال « میشل عون» هشدار می دهم دست از اقدامات بیهوده خود بردارید ، حزب الله تا دیر نشده است، نیروهای خود را از سوریه خارج کنید و بداند بزودی پیامدهای بزرگی را باید متحمل شود.

الضاهر افزود: جنگ در منطقه القلمون پایان نیافته است و جنگجویان ما به منطقه باز می گردند و چه کسی گفته است که حزب الله می تواند به معرکه در سوریه پایان دهد.

وی خطاب به میشل عون گفت: آیا فکر می کنی که با رفتن به پاریس و دیداربا « سعد حریری» به نتایج مورد نظر خود می رسید، آیا فکر می کنید که شیخ سعد به همپیمانان خود خیانت و گذشته را فراموش می کند.

ژنرال عون در واکنش به این ادعای الضاهر و رسانه های 14 مارسی تاکید کرد که تصمیی برای سفر به پاریس و دیدار با سعد حریری ندارد.

خاورم ** 1324
کد N338952

وبگردی