آفتاب

مننجب‌نیا: می‌دانیم که علت دلواپسی دلواپسان چیست/ اکثر مشکلات کشور به دلیل تحریم‌هاست

مننجب‌نیا: می‌دانیم که علت دلواپسی دلواپسان چیست/ اکثر مشکلات کشور به دلیل تحریم‌هاست

ایرنا نوشت:

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: مردم و مسئولان حمایت خود از دولت را ادامه دهند؛ چراکه در غیر این صورت فضا برای سوء استفاده دیگران فراهم می‌شود؛ پس مقاومت و ایستادگی خردمندانه داشته باشید، از حاشیه سازی‌ها دور شوید و مردم را در جریان اقدامات دولت قرار دهید.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا ۲۴ خرداد در همایش حامیان دکتر حسن روحانی در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرکرد با تبریک سالگرد حماسه سیاسی ۲۴ خرداد، وقوع حوادث خردادماه از قبل پیروزی انقلاب اسلامی تا سال گذشته را تجلی اراده خداوند و تبلور حضور حماسی ملت دانست و گفت: هرکدام از این حوادث و وقایع در شرایط ویژه و خاصی اتفاق افتاده است، که اگر اتفاق نمی‌افتاد کشور ما به شدت آسیب می‌دید.

وی افزود: از جمله این حوادث ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بود که امام راحل آن را سرآغاز نهضت اسلامی نامید و ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند و از مردم خواستند این روز را بزرگ بدانند چون آن روز آغاز نهضت بود، نهضتی که از ایمان و اعتقاد قلبی مردم برخاسته و با رهبری امام راحل آغاز شده بود و همچنان ادامه داشت تا به پیروزی نهایی یعنی سقوط رژیم ۲۵۰۰ ساله پهلوی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران انجامید.

منتجب‌نیا فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس را دومین واقعه خرداد ماه دانست و گفت: این عملیات با لطف خدا و رهبری مقتدرانه امام بزرگوار، حضور مردم و رزمندگان اسلام عملیات بیت‌المقدس به پیروزی رسید و خرمشهر آزاد شد به طوری که امام راحل فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی دوم خرداد سال ۱۳۷۶ را واقعه دیگر خردادماه برشمرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی این واقعه را حماسه نامیدند و آن را یکی از اعجاز برشمرده و نجات بخش این کشور و انقلاب می‌دانند.

منتجب‌نیا ۱۴ خرداد، رحلت امام خمینی(ره) را چهارمین واقعه خردادماه عنوان و تصریح کرد: ۱۴ میلیون نفر در تشییع پیکر امام شرکت داشتند، که این حضور نقطه عطفی در انقلاب شد و نشان داد که مسئله انقلاب و ملت یک مسئله به هم آمیخته است.

وی ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ را یادآور شد و افزود: حضور عاشقانه و فعال مردم در انتخابات سال ۸۸ نه تنها چشمگیر، بلکه کم سابقه نیز بود.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز اظهارکرد: ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ مردم دلسرد، در هاله‎ای از سوء ظن، بدگمانی و یاس قرار داشتند؛ در این شرایط دو کاندیدایی که می‌توانستند وارد صحنه شوند و شایستگی این بحران‌شکنی را داشتند، سیدمحمد خاتمی و دیگری هاشمی رفسنجانی بودند.

به گفته وی، مردم امید داشتند یکی از این دو نفر وارد صحنه شوند اما متاسفانه به هیچ کدام اجازه ورود داده نشد.

وی افزود: از سویی دیگر دکتر روحانی و عارف در صحنه بودند که با مدیریت، عارف کناره‌گیری کرد و زمینه برای دکتر روحانی فراهم شد.

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد: حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ حماسه‌ای بود که اگر اتفاق نمی‌افتاد معلوم نبود چه بر سر این کشور و نظام می‎آمد.

وی افزود: تمام این حوادث را ملت به وجود آورده است و اراده خداوند هم پشتیبان آن‌ها بوده است، بنابراین اگر بگوییم دوم خرداد مجموعه‌ای از ایام‌الله است گزاف نگفته‎ایم.

منتجب‌نیا با انتقاد از اقدامات دولت سابق تصریح کرد: برای اینکه ببینیم دولت یازدهم توانسته به مطالبات مردم پاسخ دهد یا نه باید بدانیم روحانی چه دولتی را تحویل گرفته است؟

وی با بیان این‌که با توجه به وضعیت شکننده‌ای که ایجاد شده بود مطمئن هستم این دولت طی ۱۰ هم سال نمی‌تواند خسارت‌های دولت قبل را جبران کند، گفت: اولین اقدام روحانی تغییر ادبیات و تبدیل آن به فرهنگ اسلامی بود.

منتجب‌نیا کار بزرگ دولت یازدهم در زمینه سیاست خارجی را کارستان دانست و افزود: اکثر مشکلات کشور به دلیل تحریم‌هاست و این دولت توان خود را در کاهش تحریم‌ها نشان داد.

به گفته وی، مسئله انرژی هسته‌ای مخصوص دولت گذشته نبود، بلکه از اول انقلاب شروع شده بود و ادامه داشت.

منتجب‌نیا اظهارکرد: اکنون آنان خود را دلواپس نظام می‌دانند، دلواپس این که این دولت هوشمند و خردمند خیانت بکند، اما چیزهایی که ما می‌دانیم اگر بیان کنیم معلوم می‌شود علت دلواپسی آن‌ها چیست.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با توصیه به انتقاد از دولت بدون هیچ گونه نگرانی خاطرنشان کرد: همچنین به کسانی که دولت روحانی را انتخاب کردند توصیه می‌کنم پشت سر دولت بمانید و برنامه‌هایش را حمایت کنید.

منتجب‌نیا امید مردم را قابل تقدیر دانست و گفت: حمایت خود از دولت را ادامه دهید؛ چراکه در غیر این صورت فضا برای سوء استفاده دیگران فراهم می‌شود؛ پس مقاومت و ایستادگی خردمندانه داشته باشید، از حاشیه‌سازی‌ها دور شوید و مردم را در جریان اقدامات دولت قرار دهید.

وی بر لزوم حمایت دانشگاهیان و اصحاب رسانه از دولت نیز تاکید کرد و افزود: کارهای کلیدی باید به دست کسانی انجام شود که همراه دولت روحانی بودند.

منتجب‌نیا ‌خاطرنشان کرد: روحانی با تغییر جامعه پیام ۲۴ خرداد را اجرایی می‎کند برهمین اساس می‌طلبد مردم و مسئولان و حامیان دولت قبل همگام با یکدیگر از دولت یازدهم حمایت کنند.

 

23503

کد N338925

وبگردی