آفتاب

آغاز عملیات نظامی علیه مواضع شبه نظامیان طالبان در پاکستان

آغاز عملیات نظامی علیه مواضع شبه نظامیان طالبان در پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی ارتش پاکستان شامگاه یکشنبه گفت : نیروهای امنیتی این کشور عملیات سرنوشت سازی علیه مواضع تروریست ها و شبه نظامیان طالبان در مناطق قبایلی پاکستان آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا،سرلشکرˈعاصم سلیم باجوا ˈدرگفت وگو باخبرنگاران افزود:عملیات نظامی با عنوان ˈضرب غضبˈ علیه تروریست ها در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ آغاز شده و این روند تا نابودی کامل شبه نظامیان و مواضع آنان ادامه خواهد داشت.

وی تاکیدکرد:گروه های تروریستی ازجمله شبه نظامیان خارجی،منطقه وزیرستان شمالی را تبدیل به دژ مستحکم برای خود کرده و از این منطقه در شهرها و مناطق مختلف پاکستان عملیات تروریستی انجام می دهند.

سرلشکر باجوا خاطرنشان کرد:اکنون مذاکره صلح با شبه نظامیان به پایان رسیده و نیروهای مسلح این کشور بنا به توصیه دولت مرکزی (فدرال) اسلام آباد عملیات گسترده علیه تروریست ها در مناطق قبایلی را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به استقرار تعداد زیادی از شبه نظامیان خارجی در وزیرستان شمالی گفت : تروریست ها زندگی مردم پاکستان را با انجام عملیات های خونین و انفجارها تحت تاثیر قرار داده اند، اما دولت و نیروهای مسلح این کشور به این روند پایان داده و تا پایان نابودی کامل تروریست ها با انان مقابله می کنند.

آغاز عملیات هوایی گسترده توسط ارتش پاکستان علیه مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی پاکستان درحالی اعلام شد که تنها ساعاتی پس از شروع این حملات از بامداد امروز (یکشنبه) سخنگوی گروه غیرقانونی تحریک طالبان موسوم به (تی تی پی) از آمادگی شبه نظامیان به منظور انجام گفت وگوهای موثر و معنی خیز با دولت اسلام آباد خبر داد.

ˈشاهد ا... شاهدˈ امروز در گفت وگو با رسانه های پاکستانی از نقطه نامعلومی ادعا کرد،دولت پاکستان باید رویکرد جدی جهت احیای مذاکره های صلح اتخاذ کند ،زیرا شبه نظامیان آماده پیشبرد این گفت وگوها بوده و هیچ اقدامی برای توقف این روند انجام نداده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز اعلام کرد ، شمار تلفات تروریست ها در حملات هوایی امروز در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی به 80 کشته رسیده و در میان آنان شبه نظامیان ازبک نیز وجود دارد.

رسانه های پاکستانی نیز به نقل از منابع نظامی گزارش دادند ، ˈابو عبدالرحمان المعانیˈ از سرکرده های ارشد گروه تروریستی ˈجنبش ازبکستانˈ و طراح اصلی حمله خونین هفته گذشته به فرودگاه بین المللی کراچی، در جریان حملات امروز ارتش علیه مواضع تروریست ها در وزیرستان شمالی کشته شد

در همین حال ˈخواجا محمد آصفˈ وزیر دفاع پاکستان، تصمیم رهبران سیاسی و نظامی این کشور جهت آغاز عملیات نظامی علیه تروریست ها را بسیار مهم و کلیدی عنوان کرد و افزود: عملیات علیه عاملان حوادث تروریستی و حملات مکرر علیه مواضع دولت و نیروهای امنیتی تصمیم جدی مردم و دولت پاکستان است.

وی با اشاره به اینکه شبه نظامیان از انجام مذاکره های صلح با دولت اسلام آباد سوء استفاده کردند، افزود : جنگ سرنوشت سازی میان نیروهای مسلح پاکستان و تروریست ها آغاز شده است.

ارتش پاکستان پیش تر اعلام کرده بود که در پی افزایش اقدامات تروریستی در مناطق مختلف این کشور، حملات هوایی و انتقام جویانه جنگنده های ارتش علیه مواضع شبه نظامیان در شمال غرب پاکستان تشدید می شود.

آساق ** ط.ا.ر** 1447*1547
کد N338895

وبگردی