آفتاب
در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران

بروجردی: حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه است

بروجردی: حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری، ارسال سلاح و آموزش نظامی آ‌نها عامل اصلی گسترش تروریسم و جنایت‌های ضدبشری در منطقه است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز (یکشنبه 25 خرداد) با فیلالی غوینی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی روابط دوستانه ایران و الجزایر گفت: مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور در کنار توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری ایران و الجزایر فضاهای مناسبی برای گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های گوناگون ایجاد کرده است که باید ‌از آنها برای دو ملت استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی نیز از گسترش روابط ایران و الجزایر حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به تحولاتی که در منطقه بویژه عراق و سوریه روی می‌دهد، گفت: حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری، ارسال سلاح و آموزش نظامی آ‌نها عامل اصلی گسترش تروریسم و جنایت‌های ضدبشری در منطقه است.

وی افزود: امروز امت اسلامی بیش از هر زمان نیازمند همفکری علما و بزرگان جهان اسلام برای داشتن نقطه توقفی بر دخالت‌های آمریکا در منطقه است.

بروجردی در پایان ضمن اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، اظهار کرد: ایران در مذاکرات هسته‌ای بر حفظ دستاوردهای علمی و حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید دارد و زیر بار زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل نخواهد رفت.

فیلالی غوینی رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به آمادگی مجلس و دولت کشور الجزایر جهت گسترش روابط خود با ایران، گفت: توسعه روابط اقتصادی، تجاری با جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های پارلمان الجزایر بوده و سفر گروه دوستی این کشور به تهران نیز در همین راستا صورت گرفته است.

غوینی در ادامه ضمن اشاره به ساختار غیرعادلانه سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل گفت: کشورهای مستقل باید با همکاری یکدیگر جهت حل موثر بحران‌های بین‌المللی به سمت اصلاح ساختار سازمان‌های بین‌المللی و دموکراتیزه کردن آ‌ن پیش روند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر همچنین درباره گفت‌وگوهای ایران و 1+5 اظهار کرد: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق تمام کشورهاست و الجزایر از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N338870

وبگردی