آفتاب
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس :

گزارشی از سانحه قطار تهران - مشهد برای قرائت در صحن مجلس تهیه می شود

گزارشی از سانحه قطار تهران - مشهد برای قرائت در صحن مجلس تهیه می شود

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه خطای انسانی عامل بروز سانحه برخورد دو قطار در مسیر تهران - مشهد بود، گفت: کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران گزارشی در این زمینه تهیه و به صحن مجلس ارایه می کند.

«منصور آرامی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره جلسه امروز یکشنبه این کمیسیون اظهار داشت:این جلسه به بررسی علت وقوع حادثه قطار مسافربری تهران - مشهد اختصاص داشت که مدیرانی از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و هلال احمر حضور داشتند.

قطار مسافربری ساعت 17 تهران - مشهد حوالی ساعت 23 پنجشنبه 15 خردادماه در ایستگاه امروان دامغان با یک قطار باری برخورد کرد که در این حادثه یک مسافر مرد حدود 60 ساله به نام تیموری جان خود را از دست داد.

در این حادثه 31 نفر مصدوم شدند که با حضور ماموران امداد و نجات استان سمنان به بیمارستان های دامغان و سمنان منتقل شدند.

وی افزود: پس از بررسی موضوع مقرر شد کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران گزارش مبسوطی از مشکلات راه آهن کشور و سیاست ها و راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات برای قرائت در صحن علنی مجلس تهیه کند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با تاکید بر این که خطای انسانی عامل اصلی بروز این سانحه بود،گفت: براساس گزارش ارایه شده در کمیسیون نیز خطای لوکوموتیوران و کمک وی، علت اصلی این حادثه بود.

آرامی با یادآوری عزل مدیران کل و افراد مرتبط با بروز این حادثه اظهار داشت: برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی لازم است مشکلات صنعت ریلی کشور به صورت ریشه ای حل شوند که یکی از این راه ها جذب نیروی های جدید و متخصص و سپس ارتقای بحث ایمنی و مباحث فنی است.

به گزارش ایرنا و به گفته محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن، پس از بروز این سانحه سه تن از مدیران شامل معاون اداره کل شاهرود، رییس اداره سیر و حرکت و رییس اداره ایمنی راه اهن شاهرود برکنار شدند و دیگر روسای ادارات مرتبط تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده شدند.

** پیگیری خسارت سیل گلستان و مازندران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود:درجلسه امروز کمیسیون سیل اخیر استان های مازندران و گلستان با حضور استانداران و مدیران استانی و نیز مسوولانی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.

آرامی با یادآوری اعزام هیاتی از این کمیسیون به استان های گلستان و مازندران برای بررسی اوضاع این مناطق پس از وقوع سیل اظهار داشت:در این جلسه معاون وزیر کشور نیز توضیحاتی درباره پرداخت خسارت به سیل زدگان ارایه کرد.

به گفته این نماینده مجلس،مسوولان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در این جلسه به اعضای کمیسیون عمران مجلس اطمینان دادند که پرداخت خسارت به آسیب دیدگان این حادثه طبق مصوبه دولت و بدون کم و کاست پرداخت می شود.

سیام**2025**1856
کد N338813

وبگردی