آفتاب
جهانگیری در دیدار بان‌ کی مون:

به هیچ وجه در مقابل زیاده خواهی ها کوتاه نخواهیم آمد

به هیچ وجه در مقابل زیاده خواهی ها کوتاه نخواهیم آمد

جامعه جهانی و بخصوص سازمان ملل باید در این زمینه جدی تر عمل کند تا گفتگو جایگزین ترور و افراطی گری شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به جنایات و خشونت طلبی های صورت گرفته در سوریه و عراق ازسوی گروههای تروریستی گفت: جامعه جهانی و بخصوص سازمان ملل باید در این زمینه جدی تر عمل کند تا گفتگو جایگزین ترور و افراطی گری شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر شنبه به وقت بولیوی در دیدار بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، با تاکید بر پیشنهاد دکتر روحانی در سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی گری،افزود: این پیشنهاد به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده است و انتظار می رود که این موضوع به موضوع غالب در مسائل منطقه تبدیل شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تروریستها در منطقه فعال هستند و ازسوی برخی کشورها حمایت می شوند تصریح کرد: گروه های تکفیری جنایاتی را انجام می دهند که در منطقه بی سابقه است و آنها می خواستند در زمان انتخابات عراق دست به جنایت در این کشور بزنند که موفق نشدند.

جهانگیری افزود: دولت عراق برای پایان دادن به این خشونت ها نیازمند حمایت بین المللی است، در غیراین صورت گروههای افراطی به سایر کشورهای منطقه نیز نفوذ خواهند کرد.

معاون اول رییس جمهور در خصوص پرونده هسته ای ایران نیز با تاکید بر اینکه رهبر و ملت ایران به هیچ وجه حاضر به عقب نشینی از حقوق خود نیستند تصریح کرد: ما به تمامی تعهدات خود در قالب توافق ژنو عمل کرده ایم و معتقد هستیم اگر کشورهای مذاکره کننده زیاده خواهی را کنار بگذارند به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

جهانگیری با بیان این که به هیچ وجه در مقابل زیاده خواهی ها کوتاه نخواهیم آمد خاطرنشان کرد: ما همکاری خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی افزایش داده ایم و آمادگی داریم شفافیت کامل خود را نشان دهیم اما محاسبات غلط برخی مذاکره کنندگان نباید ما را به اول خط برگرداند.

معاون اول رییس جمهور گفت: باید تلاش کنیم خاومیانه عاری از سلاح هسته ای باشد و اعتقاد داریم در قالب گروه ۷۷ می توانیم در زمینه توسعه کشورها گام برداریم.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این ملاقات با بیان اینکه تاکنون اقدام قابل قبولی درزمینه خاورمیانه عاری ازسلاح هسته ای صورت نگرفته،خاطر نشان کرد باید جلساتی در این زمینه برگزار نماییم.

وی با قدردانی از مدیریت و تاثیر پیشرفتهای ایران در خصوص اهداف هزاره سوم پایدار و نیل به اهداف تعیین شده، اظهار امیدواری کرد دولت ایران بتواند با از بین بردن فقر و توسعه همه جانبه، ثبات، پیشرفت و اشتغال را تحقق سازد.

بان کی مون با اشاره به روند پیشرفت مذاکرات پرونده هسته ای ایران گفت: امیدوارم طرفین انعطاف بیشتری نشان دهند تا شاهد نتایج و دستاوردهای مورد نظر باشیم.

دبیرکل سازمان ملل از نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسئله سوریه قدردانی کرد و افزود: ایران پیشنهادات خوبی قبل از انتخابات سوریه ارایه داده بود و ادامه مشارکت و نقش آفرینی ایران برای حل بحران سوریه قابل ستایش است.

وی همچنین با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه ایران اظهار امیدواری کرد این تحریم ها از میان برداشته شود و منجر به توسعه اقتصادی ایران گردد.

کد N338749

وبگردی