آفتاب
در آستانه مذاکرات وین 5؛

ادامه رایزنی های دو جانبه؛ مذاکرات ایران و آلمان در تهران

ادامه رایزنی های دو جانبه؛ مذاکرات ایران و آلمان در تهران

تهران- ایرنا- مذاکرات سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیرامورخارجه ایران با هانس دیتر لوکاس مدیرکل وزارت خارجه آلمان و نماینده این کشور در گروه 1+5 از دقایقی پیش در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به دنبال گفت وگوهای دوجانبه ایران با کشورهای عضو گروه 1+5، امروز در وزارت امور خارجه کشورمان با با هانس دیتر لوکاس مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان و نماینده این کشور در 1+5 دیدار و گفت و گو کردند.

این مذاکرات به منظور رایزنی درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات دور آتی وین انجام می شود.

هیات عالیرتبه وزارت امور خارجه آلمان متشکل از هانس دیتر لوکاس مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان و نماینده این کشور در گروه 1+5 در راس هیاتی از سیاستمداران این کشور به منظور شرکت در یکصد و پنجاه و ششمین نشست برگه دورف وابسته به موسسه مطالعاتی کوربر عصر جمعه(23 خرداد) وارد تهران شد.

این هیات پس از ورود به تهران با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت و گو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان پیش از این درمورد سفر مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور به تهران گفت:مذاکرات هسته ای نماینده آلمان با مقام های ایرانی در راستای برگزاری نشست های دو جانبه گروه 1+5 با این کشور برای دستیابی به یک راه حل معقول، پایدار و مورد وثوق طرفین درموضوع هسته ای انجام می شود.

شفر خاطرنشان کرد: دیدار مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان به ایران با مقام های دولتی این کشور در ادامه رایزنی ها و مذاکرات دو جانبه کشورهای عضو گروه 1+5 با این کشور انجام می شود.

وی با یادآوری محدودیت زمانی برای ادامه مذاکرات رسمی هسته ای و فرصت کم باقی مانده تا20 جولای برای دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران افزود: هدف از برگزاری نشست های دوجانبه این است که با این گفت و گو ها بتوانیم به یک راه حل معقول، پایدار و مورد وثوق طرفین دست یابیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان همچنین درمورد مهلت چند هفته ای تا20 جولای ( پایان فرصت تعیین شده در برنامه اقدام مشترک برای دست یابی به توافق جامع) گفت: دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که در وین برگزار می شود، می تواند مرحله مهمی برای دستیابی مذاکره کنندگان به پیشرفت های خوبی باشد.

پیش از این ایران در قالب گفت و گوهای هسته ای مذاکرات جداگانه ای را با تیم های آمریکا، فرانسه و روسیه در شهرهای ژنو و رم داشته است.

پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 قرار است از فردا (دوشنبه 26 خرداد) تا 30 خرداد ماه در شهر وین برگزار شود و به احتمال زیاد تدوین پیش نویس توافقنامه جامع هسته ای در این دور از مذاکرات آغاز خواهد شد.

در چهارمین دور مذاکرات که 24 تا 26 اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار شد، قرار بود کار نگارش این پیش نویس آغاز شود که به دلیل زیاده خواهی های طرف مقابل پیشرفت محسوسی در این زمینه حاصل نشد.

سیام.9173**1572***1336
کد N338701

وبگردی