آفتاب

تقویت گشت‌های امنیتی پلیس تایلند در فضای مجازی

تقویت گشت‌های امنیتی پلیس تایلند در فضای مجازی

ارتش تایلند درصدد تقویت نقش خود به عنوان حافظ سلطنت این کشور با افزایش گشت‌های امنیتی در فضای سایبری به منظور مقابله با منتقدان پادشاه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خونتای نظامی حاکم بر تایلند طی مدت اخیر با هرگونه مخالفتی علیه اقدام ارتش در سرنگون کردن دولت منتخب این کشور مقابله کرده است و در این راستا تلاش داشته با توهین و افترا علیه مقامات سلطنتی در جریان عملیات‌های تجسسی که در اینترنت انجام می‌دهد، برخورد کند.

ژنرال فیزیت پائو- این، رییس واحد مقابله با جرایم فناوری پلیس تایلند به خبرگزاری فرانسه گفت: مساله اهانت به پادشاه اولویت ما است. براساس گزارش‌ها اخیرا تیم گشت امنیتی سایبری تحت نظارت ژنرال فیزیت که سابق بر این شامل 15 نفر نیرو می‌شد، اکنون با پذیرفتن 20 افسر پلیس دیگر تقویت شده است. این تیم وظیفه دارد تا فضای اینترنتی را برای یافتن توهین به مقامات سلطنتی جستجو کند.

فیزیت گفت: از زمانی که کودتا رخ داد از ما تقاضا شد تا تجسس‌های خود را افزایش داده و بر تهدیدها علیه امنیت ملی تمرکز کنیم. براساس قوانین مناقشه‌برانگیز مربوط به اهانت در سلطنت در تایلند هرکسی که به سبب توهین به پادشاه، ملکه، ولیعهد و نایب‌السلطنه محکوم شود، تا 15 سال زندان مجازات خواهد شد.

فیزیت تاکید کرد: گروه تحت امر وی با متهمان صحبت می‌کنند تا نگرش آن‌ها را تغییر دهند و علیه کسانی که سرسختی نشان دهند اتهام مطرح خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از تایلندی‌ها به پادشاه خود احترام می‌گذارند و دارای احساسات وطن‌پرستی و ایثارگری مذهبی قدرتمند هستند و این موجب می‌شود که پادشاه در این کشور جایگاهی شبه مقدس داشته باشد.

ارتش تایلند اخیرا در حالی در این کشور کودتا کرد که خاندان سلطنتی خود را برای پایان احتمالی سلطنت بهومیبول آدولیادج سلطان 86 ساله این کشور که بیش از 6 دهه در راس کار است آماده می‌کند.

قوانین مربوط به اهانت به پادشاه، بحث آزاد درباره جانشینی پادشاه را در تایلند ممنوع ساخته است. در عین حال ولیعهد تایلند هنوز به آن سطح از محبوبیت که پدرش برخوردار است نرسیده است. از زمان وقوع کودتا در تایلند مقامات این کشور دسترسی به بیش از 200 سایت اینترنتی را به دلیل آنکه آن‌ها را تهدید علیه امنیت ملی می‌دانند مسدود ساخته‌اند.

انتهای پیام

کد N338592

وبگردی