آفتاب

عارف: همه نابسامانی‌های کشور نمی‌تواند توسط دولت اصلاح شود

عارف: همه نابسامانی‌های کشور نمی‌تواند توسط دولت اصلاح شود

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پیامی به همایش گرامیداشت حماسه 24 خرداد که در آبادان برگزار شد، تاکید کرد: همه نابسامانی‌های موجود در کشور نمی‌تواند توسط دولت اصلاح شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل پیام محمدرضا عارف به شرح زیر است:

«نیمه شعبان، میلاد منجی عالم بشریت و سرور آزادگان جهان را به مردم عزیز کشورمان و به ویژه به مردم آزاده و عزیز خوزستان تبریک می گویم. دیار خوزستان مهد مجاهدت، حماسه‌آفرینی و سمبل آزادگی مردم و الگویی از تلاش و همت جوانان ایران زمین است. عنایات و الطاف خداوند و توجهات حضرت ولی عصر همواره پشتوانه تلاش و همت مردم غیور و حماسه‌آفرین این سرزمین بوده، به خصوص هر زمان که امید و خودباوری پشتوانه صبر و تلاش مردم شده است.

آن زمان که زن و مرد، پیر و جوان این سرزمین و همه خطه خوزستان با باور و ایمان در مقابل تهاجم صدامیان، مجاهدت نمودند، تاریخ شاهد حماسه‌های بی‌بدیلی شد که هرکدام چراغی است برای روشنی راه آیندگان. هر زمان نیز که متعهدانه در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی کشور حضور یافتند، با مسئولیت‌شناسی، مشارکت و حضور فعال خود، در تقدیر آینده ایران سهیم شدند 24 خرداد 92 نیز حماسه‌ای پر شور از شعور و خودباوری مردم ایران و به خصوص جوانان این مرز و بوم بود که پیشتاز این حماسه‌آفرینی بودند و برخی از فعالین سیاسی قهر کرده را هم به این نتیجه رسانیدند که راهی جز حضور فعال همه دلسوزان کشور وجود ندارد. حضور جوانان و دانشجویان به ویژه در استان خوزستان در جریان انتخابات سال 92 چشمگیر و قابل تقدیر است.

سالگرد این روز را به مردم عزیز کشورمان و مردم غیور خوزستان تبریک می‌گویم و به شما که برگزارکننده این همایش هستید دست مریزاد و خسته نباشید عرض می‌کنم و قدردان حمایت و همراهی شما از جریان اصلاح‌طلبی ایران هستم.

امروز و پس از استقرار دولت تدبیر و امید، به عنوان عضوی از جریان بزرگ و اصیل اصلاح‌طلبی ایران وظیفه خود می‌دانم که در کنار شما ضمن تلاش برای حفظ امید و خودباوری در بین مردم و به خصوص جوانان، برای توسعه خردورزی و اخلاق‌مداری بیش از پیش تلاش کنیم. باورمان این است که انتخابات صرفا یک روزنه برای رسیدن به قدرت و پس از آن، آرام‌نشستن بر اریکه قدرت و یا کنار کشیدن و نظاره کردن، نیست. وظیفه خودم و مردم و به ویژه شما جوانان و دانشجویان را پس از انتخابات و خلق حماسه، بیش از پیش مهم و کلیدی می دانم. معتقد نیستم که همه نابسامانی‌ها باید و یا می‌تواند توسط دولت اصلاح شود گرچه دولت بیشترین امکان و ابزار برای اصلاح امور را دارد اما بدون مشارکت و البته نظارت مردم و به خصوص شما جوانان، تحقق اهداف به سادگی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

اصلاح‌گری، سهل‌الوصول و یک‌شبه محقق نمی‌شود و نیازمند فرآیند طولانی و مستمر جهت اصلاحات منطقی و پایدار در جامعه است. این مسیر بسیار حیاتی و البته دشوار برای کشور، همت و تعهد همه نیروهای متعهد و دلسوز کشور نظیر شما عزیزان را می‌طلبد. من نیز به عنوان معلمی کوچک و عضوی از دریای خروشان مردم و جریان اصیل اصلاح‌طلبی، همراه شما خواهم بود. توفیق بیش از پیش شما را از خدای بزرگ خواستارم.»

انتهای پیام

کد N338563

وبگردی