آفتاب

کشته شدن 8 پزشک و پرستار در یمن

کشته شدن 8 پزشک و پرستار در یمن

تهران – ایرنا – یک مظنون القاعده روز یکشنبه با حمله به مینی بوس حامل کادر پزشکی بیمارستانی نظامی در شهر ˈعدنˈ واقع در جنوب یمن، 8 نفر از سرنشینان آن را به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از یک مقام ارتش یمن، در این حمله 12 نفر دیگر از کادر پزشکی بیمارستان مذکور زخمی شدند. 2 نفر از کشته شدگان زن هستند.

این مقام مطلع ارتش یمن افزود: مینی بوس مذکور حامل پزشکان و پرستاران شاغل در یک بیمارستان نظامی در شهر عدن بود که هدف تیراندازی این مهاجم قرار گرفت.

وی حملات و توطئه های اعضای شبکه تروریستی القاعده را علیه ارتش یمن، اقدامات تلافی جویانه در مقابل حملات نیروهای دولتی این کشور علیه مواضع القاعده در استان های جنوبی ˈشبوهˈ و ˈابینˈ دانست که از اواخر آوریل (اردیبهشت) گذشته آغاز شده است.

ارتش می گوید: در حدود 500 شبه نظامی عضو القاعده تاکنون در این حملات کشته شده اند.

40 سرباز یمنی نیز در این عملیات کشته و یکصد نفر دیگر مجروح شده اند.

خبرگزاری فرانسه افزود: این نخستین بار نیست که پرسنل پزشکی هدف حملات القاعده در یمن قرار می گیرند. در ماه دسامبر (دی/بهمن) نیز عناصر القاعده با شبیخون به مجتمعی دفاعی در شهر ˈصنعاˈ پایتخت یمن 56 نفر، از جمله چندین پزشک را کشتند. 7 نفر از این پزشکان اتباع خارجی بودند.

شبکه تروریستی القاعده با بهره برداری از ناآرامی های سال 2011 که به برکناری ˈعلی عبدالله صالحˈ از قدرت منجر شد، توانست بخش های وسیعی از مناطق جنوبی و شرقی یمن را به تصرف خود درآورد.

شبه نظامیان القاعده اکنون در استان ˈحضر موتˈ که هدف سلسله حملات این گروه تروریستی قرار داشته، متمرکز هستند.

بر اساس اعلام منابع محلی و نظامی، جمعه گذشته نیز 4 سرباز یمنی و 5 شبه نظامی مظنون به همکاری با القاعده در دو حمله جداگانه در جنوب این کشور کشته شدند.

واشنگتن شاخه ˈالقاعده در شبه جزیره عربستانˈ را خطرناک ترین گروه شبه نظامی افراط گرا معرفی کرده و به بهانه مبارزه با آن ها حملاتی را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در یمن به اجرا درآورده است.

خاورم**9156**1010
کد N338365

وبگردی