آفتاب

حمله اف‌بی‌آی به مدارس گولن در آمریکا

حمله اف‌بی‌آی به مدارس گولن در آمریکا

مهر نوشت:

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در اقدامی عجیب اقدام به حمله به مدارس متعلق به "فتح الله گولن" در این کشور کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، پلیس فدارل آمریکا 19 مدرسه از مجموع 140 مدرسه ای که توسط فتح الله گولن در این کشور اداره می شوند را بازرسی کرد. 

بر اساس این گزارش، پلیس فدرل آمریکا مدارس گولن در ایلنویز و ایندیانا را مورد بازرسی قرار داده است.

هر چند در گذشته مدارس گولن از سوی وزارت کار آمریکا مورد بازرسی قرار گرفته بود اما تقریبا این برای اولین بار است که اف بی آی به این مدارس حمله می کند.

این اقدام اف بی آی در حالی انجام می شود که چندی پیش "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه، از دولت آمریکا خواسته بود تا ضمن تعطیل کردن مدارس گولن اقدام به اخراج وی از این کشور کند.

گولن از متحدان سابق نخست وزیر ترکیه و از دشمنان فعلی وی محسوب می شود. اردوغان، گولن را به تلاش برای سرنگون کردن دولت ترکیه از طریق افشای پرونده فساد 86 میلیارد یورویی و برهم زدن صلح میان آنکارا و حزب کارگرن کردستان (پ ک ک) متهم کرده و پارلمان ترکیه نیز در هفته های گذشته رای به تعطیل شدن مدارس تحت امر گولن داده است.

اردوغان همچنین جنبش گولن را مسئول انتشار فایل های صوتی از گفتگوهای تلفنی که وی در خصوص پرونده فساد مالی با اعضای خانواده اش داشته، می داند.

نخست وزیر ترکیه در ماه های گذشته نیز در تماس با مقامان پاکستان از آنها خواسته تا اقدام به تعطیل کردن مدارس مرتبط با جریان فتح الله گولن کنند.

این اقدام اردوغان پس از انجام می شود که پارلمان ترکیه فرمان تعطیل شدن مدارس گولن را صادر کرده است. به موجب مصوبه پارلمان ترکیه تمام این مدارس باید تا سپتامبر سال 2015 میلادی تعطیل شود.

5252

کد N338353

وبگردی