آفتاب

محمد نبی حبیبی: موضع ما حمایت حکیمانه از دولت است

محمد نبی حبیبی: موضع ما حمایت حکیمانه از دولت است

تهران- ایرنا- دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تهدیدها و تحریم ها همچنان نسبت به کشورمان ادامه دارد، گفت: حمایت حکیمانه از دولت موضع صریح ما است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب درباره موضع موتلفه اسلامی گفت: در قبال دولت موضع حمایت حکیمانه، همکاری صمیمانه، نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه داریم.

وی با بیان اینکه تهدیدها و تحریم ها همچنان ادامه دارد،اظهار داشت: توطئه های آمریکا در منطقه علیه ایران یکی پس از دیگری رونمایی می شود؛ لذا حمایت حکیمانه از دولت موضع صریح ما است.

**رییس جمهوری کارنامه دولت درباره فرهنگ و اقتصاد را بازخوانی کند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به نامگذاری سال با عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و حرکت جهادی اشاره کرد وگفت: در عرصه فرهنگ و اقتصاد پس از یکسال باید حرفی برای گرفتن داشته باشیم و امیدوارم رئیس جمهور در این زمینه کارنامه یکساله دولت را بازخوانی کند.



**انتقاد از همایش انتظار و امید

حبیبی به سخنان اخیر رییس جمهوری درباره نقد و منتقدین اشاره کرد و افزود: همانطور که رئیس جمهور فرمودند به نقد و منتقدین باید به دیده احترام و تکریم نگریست؛ اما متهم کردن آنها به اینکه در عصر حجر زندگی می کنند مغایر این احترام و تکریم است.

وی با تقدیر از رئیس جمهور که رقابت دوره یازدهم را جوانمردانه توصیف کرد و پاسخ فتنه گران که می خواستند جمهوریت نظام را زیر سئوال ببرند ؟ خاطر نشان کرد: ما معتقدیم کسانی که در برابر جمهوریت نظام و رأی ملت بایستند اهل فتنه و فتنه گرند و باید با آنها مرزبندی داشت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به انتقاد از دعوت مهمانان در جشن انتظار و امید پرداخت و گفت: اگر نمایندگان طیف های وسیعی که به رئیس جمهور رای دادند در این جشن حضور داشتند حتما شعار ˈمرگ بر فتنه گرˈ و ˈموسوی، کروبی اعدام باید گردندˈ در این همایش هم به گوش می رسید.

حبیبی اضافه کرد: اگر این تحرکات ضد انقلابی ادامه یابد ملت چاره ای جز این ندارد که حماسه 9 دی را با شور و نشاط دیگری تکرار کند.

وی همچنین با طرح این گلایه از رئیس جمهور که انتخاب خود را در سال گذشته با انتظار امام زمان(عج) گره زد، اظهار داشت: آقای روحانی می گوید ملت ایران سال گذشته در برابر خرافه گرایان از امام عصر خود عذرخواهی کرد و با دست و زبان خود خرافه ها را زدود. مفهوم این حرف آن است، کسانی که در سال گذشته به افرادی غیر از روحانی رأی دادند در مقابل امام زمان(عج) نافرمانی کردند!؟ ما معتقدیم این نوعی خودشگفتی است باید ایشان از آن پرهیز کند؛ در دولت گذشته نیز نظیر همین خود شگفتی ها و خودشیفتگی ها ظهور می کرد و خسارت بار بود.

**عملکرد دولت در بهداشت و مهار تورم رضایت بخش بود

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد ارزیابی عملکرد دولت در یک سال گذشته گفت: عملکرد دولت در بعد بهداشت و سلامت رضایت بخش است؛ در حوزه اقتصاد هم توفیقات خوبی در مهار تورم داشته است؛ اما هنوز کشور دچار رکود تورمی است؛ اقتصاددانان دولت راه حلی برای خروج از این وادی پیدا نکرده اند.

حبیبی افزود: رکود و بیکاری اقتصاد کشور را رنج می دهد؛ کارخانجات و مؤسسات تولیدی با ظرفیت کامل کار نمی کنند و یا تعطیل شده اند؛ اتاق فکر دولت و تیم اقتصادی دولت باید فکری برای آن بکند و پاسخی برای برون رفت از رکود تورمی پیدا کند.



**در حوزه فرهنگ قوانین و مقررات لازم را داریم

وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ تاکید کرد: ما در حوزه فرهنگ قوانین و مقرراتی داریم که دولت باید پایبندی خود را به اجرای این قوانین نشان دهد؛ اگر دولت در این مسیر حرکت کند به دغدغه های فرهنگی مردم نیز پاسخ خواهد داد.



**سالگرد انتخابات فرصت مناسبی برای بازنگری انتخابات دوره گذشته

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، فرصت مناسبی برای بازنگری به انتخابات دوره گذشته و ارزیابی حضور گسترده مردم و رقابت های انتخاباتی و نتایج آن و عبرت آموزی برای انتخابات های آینده است.

حبیبی همچنین با تشکر از ریاست جمهوری در ارائه عملکرد دولت در چند ماهه گذشته خواستار شد که نقد نقادان را وسیله تکمیل فعالیتهای دولت محترم بدانند.



**دولت با تدبیر مراقب توطئه های آمریکا باشد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تهدید ها و تحریم ها ادامه دارد گفت:دشمنی های دشمنان اسلام و انقلاب و توطئه های اختلاف انگیز طراحی شده توسط آمریکا و همدستانش و صهیونیسم باقی است و ما ضمن حفظ هوشیاری با بصیرت مراقب همه آنها هستیم و در محدوده تکالیف خویش انجام وظیفه می کنیم.

حبیبی خاطر نشان کرد: از دولت می خواهیم که با تدبیر و چاره اندیشی مراقبت نماید که نفوذی های استکبار و عوامل همکاری کننده با توطئه های استعمار نتوانند شیطنت های خود را اعمال کنند.



**پدیده داعش ماجراجویی آمریکا است

وی همچنین در مورد پدیده داعش در عراق و خطر آن برای منطقه و جهان تصریح کرد: آنچه در هفته گذشته شاهد آن بودیم یک ماجراجویی جدید از سوی آمریکا و انگلیس است؛ قدرتهای منطقه ای و جهانی شکست در سوریه را به صورت انتقام در عراق می خواستند جبران کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: احزاب و گروههای شیعی در عراق و مقامات آگاه و بیدار اهل سنت در عراق باید بدانند پدیده داعش یک پدیده خطرناک برای منطقه و جهان است و باید دامن خود را از آلودگی این جریان در خاک عراق پاک نگه دارند.

حبیبی اظهار داشت: حتی دولتهای غربی به خطرناک بودن گروههای تکفیری آگاهند و لذا می خواهند سر آنها را بدست مسلمانان در دنیای اسلام بکوبند؛ راهبرد «بکش تا کشته نشوی» یک راهبرد خطرناک آمریکایی – انگلیسی است؛ هدف این راهبرد نابودی ظرفیتهای مقاومت در دنیای اسلام است .

وی با تجلیل از آگاهی مرجعیت شیعه در عراق گفت: همه گروههای سیاسی در عراق باید به ندای وحدت آفرین آیت الله سیستانی در بسیج نیروها علیه تکفیری ها پاسخ مثبت دهند و با کنار گذاشتن اختلافات این خطر عظیم را از کشور خود و دنیای اسلام دفع کنند.

دبیر کل موتلفه اسلامی تاکید کرد: پدیده تکفیری ها و داعش، خطری برای اسلام و بشریت است که ابزار سیاستهای پنهانی آمریکا و انگلیس و صهیونیسم هستند.

حبیبی تصریح کرد: آنها می خواهند شکست قدرتهای جهانی در سوریه و فلسطین را در عراق جبران کنند که انشاءاله با لبیک به حکم جهاد حضرت آیت الله العظمی سیستانی، شکستی دیگر بر استکبار جهانی و عوامل مزدورشان نصیب آنها خواهد شد.

سیام**7261 ** 1418
کد N338288

وبگردی