آفتاب

اهداء 15 هزار و 450 واحد خون امسال در آذربایجان‌غربی

اهداء 15 هزار و 450 واحد خون امسال در آذربایجان‌غربی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: امسال، 15 هزارو450 واحد خون در استان اهدا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال هیچ تغییری نیافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، «امیر اولیایی رضایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ی استان با بیان مطلب فوق افزود: در کشور بطور میانگین هر تخت فعال مرکز درمانی ماهانه به 2 واحد خون برای پشتیبانی بیماران نیاز دارد که با توجه به این نکته، 3600 تخت فعال در مراکز درمانی استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در استان شاخص اهداکنندگان خون مستمر 52 تا 53 درصد است که درصدد آن هستیم که این میزان را با همت شهروندان به 60 درصد افزایش دهیم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال، بیشتر گروه‌های خونی اهدا شده از نوع A و O مثبت بود، افزود: ارومیه رتبه‌ی نخست استانی را در اهداء خون به خود اختصاص داد اما از جمعیت شهری خوی این انتظار را داریم که با توجه به جمعیت 400 هزار نفری به امر اهدای خون کمک کنند.

اولیایی رضایی اظهار کرد: از سال 1386 برنامه‌ریزی متعددی برای افزایش اهدای خون انجام شده است اما موضوع خون جایگزین از سال 1387 در استان حذف و اهدای خون بصورت داوطلبانه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان 11پایگاه ثابت و موقت به‌همراه یک تیم پزشکی فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی در رابطه با وضعیت پایگاه‌های انتقال خون در استان یادآور شد: تعداد پایگاه‌های مورد نیاز در در جنوب استان کافی است اما در شمال استان به خصوص در شهرستان‌های سلماس و ماکو به راه‌اندازی پایگاه نیاز است.

اولیایی خاطرنشان کرد: به سبب اهمیت سلامت در کیفیت خون برنامه‌هایی با حذف خون جایگزین، اهداء داوطلبانه، استفاده از تکنولوژی جهانی، تهیه‌ی دستورالعمل‌های استاندارد با انجام بازرسی‌های بسیار دقیق انجام شده است.

انتهای پیام

کد N338267

وبگردی