آفتاب
نخست وزیر اقلیم کردستان عراق:

نیروهای پیشمرگ قصد اشغال هیچ منطقه ای را ندارند

نیروهای پیشمرگ قصد اشغال هیچ منطقه ای را ندارند

تهران - ایرنا - نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که نیروهای نظامی ˈپیشمرگ کردستانˈ به هیچ عنوان در تحرکات خود قصد به اشغال در آوردن هیچ نقطه ای از عراق را ندارند .

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری ˈلیکس نیوزˈ عراق، نچیروان بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ˈنیکولای ملادینوفˈ نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق در اربیل گفت: اقلیم کردستان پیوسته با بغداد در ارتباط بوده و هست . تحرک نیروهای پیشمرگ به دلیل به وجود آمدن خلأ امنیتی پس از عقب نشینی کامل نیروهای ارتش عراق از برخی مناطق بوده و هدف از تحرک این نیروها به اشغال در آوردن این مناطق نیست .

بارزانی افزود: ما پیش از حوادث اخیر نیز با بغداد در ارتباط بودیم و با آن ها در مورد ضرورت هماهنگی های امنیتی سخن گفتیم و البته اکنون نیز با مقام های بغداد در ارتباط هستیم .

وی خاطر نشان کرد که بر اساس قانون اساسی، وظیفه نیروهای امنیتی در کردستان حمایت و حفاظت از کردستان است و اولویت ما نیز حفظ امنیت این منطقه است .

بارزانی گفت: اوضاع کنونی عراق از طریق عملیات امنیتی و نظامی سامان نمی یابد، بلکه باید به راه حل های سیاسی ریشه ای نیز در کنار راه حل امنیتی اندیشید .

نیروهای گروه تروریستی ˈداعش ˈ در چند روز گذشته با حمله به برخی مناطق عراق از جمله ˈکرکوکˈ، برای ساعاتی این شهر را به اشغال خود درآوردند که با دخالت نیروهای پیشمرگه کرد و ارتش عراق، کرکوک آزاد و تروریستها از منطقه به عقب رانده شدند.

خاورم **2041**1651
کد N338255

وبگردی