آفتاب

توضیح استاندار اصفهان درباره اخلال در همایش امید و انتظار و برخی مراسم دیگر: 4 نفر بازداشت شدند

توضیح استاندار اصفهان درباره اخلال در همایش امید و انتظار و برخی مراسم دیگر: 4 نفر بازداشت شدند

مهر نوشت:

استاندار اصفهان گفت: طی دوهفته گذشته ، سه تجمع سیاسی در اصفهان داشتیم که عده‌ای در حاشیه برنامه سعی در ایجاد اخلال در روند جلسه داشتند که این افراد شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است.
رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز بدنبال حواشی همایش " انتظار و امید" که در اصفهان رخ داد، در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که در این جلسات بدنبال ایجاد اخلال بودند از جناح‌های سیاسی نیستند بلکه بیشتر طرفداران این جناح‌ها هستند.

او گفت: گروه‌ها یا نهادهایی که حامی این افراد هستند شناسایی و برای این افراد و اخلال گران تشکیل پرونده شده است.

استاندار اصفهان گفت: تجمع دلاوران دلواپس، مراسم سالگرد ارتحال آیت الله طاهری و همایش " انتظار و امید" که به مناسبت سالگرد پیروزی روحانی در اصفهان برگزار شد، سه تجمع سیاسی دراستان طی چند هفته اخیر است.

او گفت: در تجمع اول با اینکه برگزار کنندگان تا یک روز قبل از برگزاری اقدام به دریافت مجوز از فرمانداری نکرده بودند اما با مدیریت استانداری یک ساعت قبل از برپایی جلسه مجوز بدون تشریفات اداری به آنها داده شد و جلسه علی رغم حواشی زیادی که قبل از زمان برگزاری داشت بدون هیچ گونه‌ای حاشیه‌ای در حین برگزاری و حتی پس از آن برپا شد.

زرگر پور در خصوص مجوز به دلاوران دلواپس گفت: اینکه تا یک ساعت قبل از برپایی همایش مجوزی صادر نشده بود، قصور از استانداری نبوده بلکه برگزار کننده همایش روال قانونی برگزاری تجمع‌های سیاسی که اطلاع دادن از 10روز قبل به فرمانداری اصفهان است و اعلام ریز برنامه‌ها، سخنرانی‌ها و دعوت‌کننده‌ها را انجام نداده بودند.

او گفت: این در حالی بود که استاندار اصفهان به منظور اینکه نشان دهد مخالف برگزار کنندگان تجمع دلاوران دلواپس نیست، زمانی که مشاهده کرد برگزار کننده اقدامی در خصوص مجوز نکرده، خود استانداری در این مسیر پیشقدم شد و حتی بدون انجام تشریفات اداری مجوز را برای این همایش صادر کرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه از برپایی هر گونه تجمع سیاسی بدون مجوز در اصفهان جلوگیری می‌کند، گفت: استاندار مجری قانون است و با هر گونه جریان خلاف قانون برخورد می‌کند.

او با اظهار اینکه استاندار با موضوع همایش و حتی دعوت کنندگان در این تجمع مشکلی نداشت، گفت: به منظور برپایی هر گونه تجمع سیاسی باید از 10 روز قبل به فرمانداری اصفهان مراجعه و در این موارد امنیت داخل جلسات با برگزار کننده و امنیت خارج از جلسه با استانداری خواهد بود.

زرگرپور گفت: در این راستا اخلالی که در مراسم آیت الله طاهری و همایش " انتظار و امید" ایجاد شد در هر دو موارد در محیط برگزاری جلسه بود و مسئولیت آن با فرماندار و برگزار کننده جلسه است و به همین خاطر نیروی انتظامی وارد نشد.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه ایجاد این نوع اخلال‌ها در هر دو مراسم پیش بینی شده بود و حتی به برگزار کنندگان گوشزد شد اما متاسفانه به دلیل بی‌توجهی شاهد آن در حین برگزاری مراسم شدیم ، گفت: در همایش " انتظار و امید " بدنبال این پیش‌بینی‌ها از برگزار کنندگان خواسته شد مدعوین را با کارت دعوت کنند تا از حضور افراد مخل جلسه جلوگیری شود.

او گفت: مراسم آیت الله طاهری یکی از تجمعات سیاسی در دو هفته اخیر بود که در زمان مقرر اقدام به دریافت مجوز کردند اما در محوطه تکیه شهداء و در فاصله 50 متری با سر دادن شعارهای هنجار شکن، اخلال‌هایی ایجاد کردند که پس از اتمام مراسم 4 نفر از اخلال گران دستگیر شدند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری همایش" انتظار و امید" با مجوز و هماهنگی کامل برگزار و حتی تغییر یکی از سخنرانان با اطلاع به استانداری در موعد مقرر انجام گرفت، گفت: این در حالی بود که در حین برگزاری همایش شاهد یکسری رفتارهای اخلال‌گران بودیم.

او با بیان اینکه استانداری و نیروی انتظامی خارج از درب سالن موظف به برخورد با هر گونه اخلالی بودند در صورتی که تشنج‌ها در داخل سالن انجام گرفت، گفت: با اینکه وظیفه برقراری امنیت داخل جلسه با برگزار کنندگان بود اما در یک مقطع زمانی شخصا از این افراد خواستم که امنیت جلسه را برهم نزنند.

زرگر پور گفت: این در حالی بود که پس از خواسته استاندار، سکوت در جلسه تا یک ساعت کامل و درحین سخنرانی احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات برقرار بود.

او در خصوص این شبهه که استاندار به دلیل ایجاد اخلال در جلسه، همایش را ترک کرد، گفت: این مطلب را تکذیب می‌کنم و پس از اتمام سخنرانی آقای خرم، وزیر راه دولت اصلاحات، همراه ایشان از جلسه خارج شدم.

زرگرپور با بیان اینکه استاندار هیچ الزامی ندارد که به خواسته افراد تن دهد، گفت: برخی تصور می‌کنند که استاندار باید اعتدال و میانه‌روی خود را با تن دادن به خواسته همه افراد یا جناح ها نشان دهد در صورتی که چنین چیزی امکان ندارد.

او گفت: جوانان یکسری اعتقادات خاص خود را دارند و به دلیل این افکار بعضا تندروی‌هایی انجام می‌دهند که انتظار دارند استاندار نقطه نظرات آنها را اجرایی کنند.

او گفت: رسانه در این جریانات و ایجاد امنیت و آرامش روانی در استان باید در کنار استاندار حرکت و به جای کوباندن افراد، تشنج های سیاسی را بکوبانند.


45231

 

کد N338176

وبگردی