آفتاب

نماینده سقز: وزرای کشور و خارجه مشکل بازارچه‌های مرزی را حل کنند

نماینده سقز: وزرای کشور و خارجه مشکل بازارچه‌های مرزی را حل کنند

نماینده سقز خواهان رفع مشکل بیکاری جوانان و توجه به بازارچه های مرزی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محسن بیگلری نماینده مردم سقز و عضو کمیسیون صنایع و معادن در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس، از رییس جمهور خواست تا برای حل مشکل بیکاری جوانان راه حلی بیندیشد و گفت: جوانان ما با هزار امید به دانشگاه رفته ولی امروز با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکترا بیکار هستند. این وضعیت باعث افسرگی جوانان ما می شود.

بیگلری خطاب به وزیر امور خارجه ادامه داد: جناب دکتر ظریف حل مشکل بازارچه مرزی بانه که دارای مصوبه هیات دولت هم هست و باعث حل مشکل بیکاری بسیاری از جوانان ایرانی می‌شود نیاز به یک نشست در دولت مرکزی عراق دارد، اما علی رغم سه بار دستور صریح جناب عالی در 10 ماه گذشته متاسفانه هیچ اقدام چشمگیری از سوی این وزارتخانه انجام نشده است.

بیگلری خطاب به وزیر کشور اظهار کرد که انتظار داریم نسبت به حل مشکل بازارچه های مرزی استان کردستان و ایجاد بازارچه در منطقه سقز که قول مساعدت دادید دستور تسریع داده شود و گفت: وزیر راه و شهر سازی توجه داشته باشند که مسکن مهر قرار بود گره گشای مشکلات افراد بی سرپناه باشد اما امروز تبدیل به معضل بزرگی برای آنها شده است. قرار بود جوانان با پرداخت 8 میلیون تومان صاحب خانه شوند اما هر روز به بهانه ای از این قشر ضعیف و آسیب پذیر درخواست مبالغ چند میلیونی شده است. درخواست می‌کنیم نسبت به تسریع ساخت بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب اقدام شود چرا که اگر به آمار تصادفات یک ماه گذشته توجه کنیم بسیاری از جوانان در این جاده روزانه کشته می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان این که فرهنگیان با انتخاب فانی به عنوان وزیر اموزش و پرورش بسیار خوشحال بودند گفت: متاسفانه شما نه تنها به معیشت آنها توجهی نکردید بلکه حق بیمه طلایی آنها را افزایش داده و هزینه دندانپزشکی آنان را نیز حذف کردید که این مهم باعث نارضایتی و گله‌مندی شدید فرهنگیان شده است.

انتهای پیام

کد N338165

وبگردی