آفتاب
نماینده مردم داراب و زرین دشت:

امیدوارم روزی برسد که شاهد برچیده شدن بساط ظلم و نابرابری باشیم

امیدوارم روزی برسد که شاهد برچیده شدن بساط ظلم و نابرابری باشیم

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم به برکت نور ولایت و ایام شعبانیه روزی برسد که شاهد برچیده شدن بساط ظلم، بی‌عدالتی و نابرابری باشیم و به یاری خدا در جای‌جای گیتی پرچم آن عدالت‌گستر مهربان به اهتزاز در آید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبی‌الله احمدی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نقش علمای اسلامی را در عراق حائز اهمیت دانست و گفت: اگرچه این روزها روزهای شادی دوستداران عدالت و مسلمانان است اما با کمال تاسف شاهد حضور گروه های تکفیری، ستم پایه و تروریستی از جمله داعش به عنوان نوکران مستکبران جهانی هستیم که سعی در ایجاد رخنه در صفوف مسلمانان دارند. علمای اسلام در این برهه حساس تاریخی به خوبی عظمت اسلام را به رخ بدخواهان کشیده اند. اگرچه این روزها روزهای شادی دوستداران عدالت و مسلمانان است اما با کمال تاسف شاهد حضور گروه های تکفیری، ستم پایه و تروریستی از جمله داعش به عنوان نوکران مستکبران جهانی هستیم که سعی در ایجاد رخنه در صفوف مسلمانان دارند.

وی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری باز هم همه مسلمانان را به اتحاد، تعقل، برادری و نوع دوستی دعوت می کنیم و باور داریم راه سعادت از اسلام ناب محمدی می گذرد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به گروه‌های تکفیری گفت: به نوکران و ایادی استکبار توصیه می‌کنم عراق را با کشورهای غیر مسلمان مقایسه نکنید چرا که مردم با تبعیت از مرجعیت دینی مشت محکمی برچهره شما خواهند کوبید و ان‌شاءالله برای همیشه از صحنه روزگار حذفتان می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز خلق حماسه سیاسی گفت: نامگذاری سال گذشته با نام حماسه سیاسی و حضور مردم در این حماسه به دشمنان ثابت کرد جمهوری اسلامی ایران سرنوشتش از صندوق آرای مردم تعیین می شود نه چیز دیگر. در همین راستا به رییس‌جمهور متذکر می‌شوم ملت ایران هوشمندانه، آگاهانه و منصفانه منتظر تحقق وعده‌های دولت هستند و من نیز آرزوی موفقیت دولت را دارم و امیدوارم دیگر در حوزه‌های انتخابیه شاهد مشکلات همیشگی نباشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: ضمن تشکیل کارگروه اطلاع رسانی وعده هایی که تحقق یافته را به مردم اطلاع دهید و وعده هایی که هنوز عملی نشده را اعلام کنید چرا که هیچ سرمایه ای برای نظام و دولت بالاتر از اعتماد عمومی نیست و این سرمایه را باید حفظ کرد تا روز به روز شاهد خلق حماسه های دیگری باشیم و مردم‌سالاری دینی را به عنوان یک الگوی موفق به سایر جهان ارائه نماییم.

احمدی ادامه داد: به دولت محترم یادآوری می کنم طبق بیانات رهبری شاخصه انتصاب مدیران شاخصه های اسلامی و بیشتر جهادگری است و با مدیریت جهادی می توان کشور را نجات داد و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و عزم ملی می‌توان توسعه ایران اسلامی را رقم زد و با انتصاب مدیران سیاسی و جناحی نمی توان امیدوار به موفقیت بود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس در ادامه نطق خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت: غریب بودن صنعت و تولید پایدار علی رغم وجود ظرفیت های پایدار و قدمت هفت هزار ساله و باستانی کاملا در این شهرها مشهود است و لازم است وزرای صنعت، معدن و جهاد کشاورزی با فرهنگسازی و آموزش در راستای استفاده از ظرفیت های محلی و مردم به این ویژگی حوزه انتخابیه توجه کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم ایجاد صنایع مادر در دستور وزارتخانه ها قرار گیرد و با توجه به آنکه پتروشیمی نیز جزء صنایع مادر است امیدواریم هر چه بیشتر شاهد توجه وزارتخانه صنعت و معدن به پتروشیمی داراب باشیم و علاوه بر آن بانک های مرکزی و صندوق توسعه ملی اعتبار لازم را برای این پروژه تأمین کنند.

احمدی در ادامه با بیان نمونه‌هایی از مشکلات منطقه خاطرنشان کرد: خشکسالی بی سابقه و محدودیت های اداری و آوارگی کشاورزان در سازمان های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی رمق کشاورزان را گرفته و حتی 70 درصد مردم با بحران آب آشامیدنی روبرو هستند. وزرای کشاورزی و نیرو و نفت چگونه انتظار دارند وقتی سهمیه سوخت پرداخت نمی شود کشاورزان برای جلوگیری از نابودی درختان تلاش کنند و علاوه بر این موضوع کمتر از 10 درصد روستاهای حوزه انتخابیه من گازرسانی شده است.

احمدی خطاب به وزیر بهداشت گفت: انتظار داریم با ایجاد مراکز درمانی و تجهیز مراکزی که اکنون وجود دارد و تبدیل آنها به درمانگاه های شبانه روزی اقدام شود تا مشکلات سلامت مردم کاهش یابد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس در پایان گفت: با توجه به آنکه برخی از مناطق داراب و زرین دشت که مساحت آنها به 10 هزار کیلومتر مربع می رسد فاقد دسترسی مناسب هستند امیدواریم نسبت به احداث راه ها و بزرگراه ها توسط وزارت راه و شهرسازی اقدام شود.

انتهای پیام

کد N338163

وبگردی