آفتاب

محمد نبی حبیبی: دولت‌های غربی به خطرناک بودن گروه‌های تکفیری آگاهند

محمد نبی حبیبی: دولت‌های غربی به خطرناک بودن گروه‌های تکفیری آگاهند

دبیر کل حزب موتلفه پدیده تکفیری‌ها و داعش را خطری برای اسلام و بشریت دانست و گفت: این گروه‌های تکفیری ابزار سیاست‌های پنهانی آمریکا و انگلیس و صهیونیسم هستند که می‌خواهند شکست در سوریه و فلسطین را در عراق جبران کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه موضع حزب در قبال دولت حمایت حکیمانه، همکاری صمیمانه، نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه است، ما به همین استراتژی عمل کرده‌ایم و عمل خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: تهدیدها و تحریم‌ها همچنان ادامه دارد. توطئه‌های آمریکا در منطقه علیه ایران یکی پس از دیگری رونمایی می‌شود. لذا حمایت حکیمانه از دولت موضع صریح ماست.

حبیبی تصریح کرد: امسال سال فرهنگ و اقتصاد، عزم ملی و حرکت جهادی است لذا ما در عرصه فرهنگ و اقتصاد پس از یکسال باید حرفی برای گفتن داشته باشیم. امیدوارم رئیس جمهور در این باره کارنامه یکساله دولت را بازخوانی کند.

دبیرکل حزب موتلفه از دولت خواست نسبت به نقد نخبگان صبوری نشان دهد و با اشاره به سخنان پنجشنبه گذشته رئیس جمهور در جشن امید و انتظار بیان داشت: همانطور که رئیس جمهور فرمودند به نقد و منتقدین باید به دیده احترام و تکریم نگریست، اما متهم کردن آنها به اینکه در عصر حجر زندگی می‌کنند مغایر این احترام و تکریم است.

وی با تقدیر از رئیس جمهور که رقابت دوره یازدهم را جوانمردانه توصیف کرد و پاسخ فتنه‌گران که می‌خواستند جمهوریت نظام را زیر سئوال ببرند، خاطر نشان کرد: ما معتقدیم کسانی که در برابر جمهوریت نظام و رأی ملت بایستند اهل فتنه و فتنه‌گرند و باید با آنها مرزبندی داشت.

حبیبی تاکید کرد: البته به این دعوت گزینشی در جشن انتظار و امید هم انتقاد داریم. اگر نمایندگان طیف‌های وسیعی که به رئیس جمهور رای دادند در این جشن حضور داشتند حتما شعار مرگ بر فتنه‌گر و موسوی، کروبی اعدام باید گردند، در این همایش هم به گوش می‌رسید. اگر این تحرکات ضد انقلابی ادامه یابد ملت چاره‌ای جز این ندارد که حماسه 9 دی را با شور و نشاط دیگری تکرار کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با طرح این گلایه از رئیس جمهور که انتخاب خود را در سال گذشته با انتظار امام زمان(عج) گره زد گفت: آقای روحانی می‌فرمایند ملت ایران سال گذشته در برابر خرافه‌گرایان از امام عصر خود عذرخواهی کرد و با دست و زبان خود خرافه‌ها را زدود. مفهوم این حرف آن است، کسانی که در سال گذشته به افرادی غیر از روحانی رأی دادند در مقابل امام زمان(عج) نافرمانی کردند!؟ ما معتقدیم این نوعی خودشگفتی است باید ایشان از آن پرهیز کند. در دولت گذشته نیز نظیر همین خود شگفتی‌ها و خودشیفتگی‌ها ظهور می‌کرد و خسارت‌بار بود.

وی در مورد ارزیابی عملکرد دولت در یکسال گذشته بیان داشت: عملکرد دولت در بعد بهداشت و سلامت رضایت‌بخش است. در حوزه اقتصاد هم توفیقات خوبی در مهار تورم داشته است، اما هنوز کشور دچار رکود تورمی است. اقتصاددانان دولت راه حلی برای خروج از این وادی پیدا نکرده‌اند.

حبیبی افزود: رکود و بیکاری اقتصاد کشور را رنج می‌دهد. کارخانجات و مؤسسات تولیدی با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و یا تعطیل شده‌اند. اتاق فکر دولت و تیم اقتصادی دولت باید فکری برای آن بکند و پاسخی برای برون رفت از رکود تورمی پیدا کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ تاکید کرد: ما در حوزه فرهنگ قوانین و مقرراتی داریم که دولت باید پایبندی خود را به اجرای این قوانین نشان دهد. اگر دولت در این مسیر حرکت کند به دغدغه‌های فرهنگی مردم نیز پاسخ خواهد داد.سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، فرصت مناسبی است برای بازنگری به انتخابات دوره گذشته و ارزیابی حضور گسترده مردم و رقابت‌های انتخاباتی و نتایج آن و عبرت‌آموزی برای انتخابات‌های آینده.

وی با تشکر از ریاست جمهوری در ارائه عملکرد دولت در چند ماهه گذشته خواستار شد که نقد نقادان را وسیله تکمیل فعالیت‌های دولت بدانند.

حبیبی تصریح کرد: تهدیدها و تحریم‌ها همچنان ادامه دارد. دشمنی‌های دشمنان اسلام و انقلاب و توطئه‌های اختلاف‌انگیز طراحی شده توسط آمریکا و همدستانش و صهیونیسم باقی است و ما ضمن حفظ هوشیاری با بصیرت مراقب همه آنها هستیم و در محدوده تکالیف خویش انجام وظیفه می‌کنیم.

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم که با تدبیر و چاره‌اندیشی مراقبت نماید که نفوذی‌های استکبار و عوامل همکاری کننده با توطئه‌های استعمار نتوانند شیطنت‌های خود را اعمال کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به ملاقات با مراجع عظام تقلید به مناسبت سالگرد 26 خرداد شهدای موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: از طرف موتلفه اسلامی و خانواده شهدا و به سهم خود از الطاف مراجع عظام تقلید و عنایات بزرگواران به شهدا و بزرگان موتلفه از جمله مرحوم عسکراولادی و مرحوم حاج حیدری و مرحوم پرورش، نهایت تشکر و امتنان را دارم. شهدای موتلفه اسلامی در دهه چهل برای دفاع از امام، استقلال و عزت کشور سیلی به دولت پهلوی زدند که هنوز صدایش در تاریخ معاصر به گوش می‌رسد.

وی افزود: موتلفه اسلامی در نیم قرن فعالیت خویش همواره در خط ولایت و امامت و مرجعیت و فقاهت با صداقت انجام وظیفه کرده است. مراجع عظام تقلید نیز با گرامیداشت شهدا، دیدگاه‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی مطرح فرموده و دغدغه‌های خود را در مشکلات مردم و تورم و گرانی‌ها و معضلات اقتصادی بیان فرمودند که دولت باید به نظرات مراجع محترم توجه کافی بنماید و پاسخی به این دغدغه‌ها داشته باشد.

حبیبی همچنین در مورد پدیده داعش در عراق و خطر آن برای منطقه و جهان تصریح کرد: آنچه در هفته گذشته شاهد آن بودیم یک ماجراجویی جدید از سوی آمریکا و انگلیس است. قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی شکست در سوریه را به صورت انتقام در عراق می‌خواستند جبران کنند.

وی افزود: احزاب و گروه‌های شیعی در عراق و مقامات آگاه و بیدار اهل سنت در عراق باید بدانند پدیده داعش یک پدیده خطرناک برای منطقه و جهان است و باید دامن خود را از آلودگی این جریان در خاک عراق پاک نگه دارند.

حبیبی اظهار داشت: حتی دولت‌های غربی به خطرناک بودن گروه‌های تکفیری آگاهند و لذا می‌خواهند سر آنها را بدست مسلمانان در دنیای اسلام بکوبند. راهبرد «بکش تا کشته نشوی» یک راهبرد خطرناک آمریکایی – انگلیسی است. هدف این راهبرد نابودی ظرفیتهای مقاومت در دنیای اسلام که در برابر غرب قرار دارند، است.

وی با تجلیل از آگاهی مرجعیت شیعه در عراق گفت: همه گروههای سیاسی در عراق باید به ندای وحدت‌آفرین آیت الله سیستانی در بسیج نیروها علیه تکفیری‌ها پاسخ مثبت دهند. اختلافات خود را کنار بگذارند تا بتوانند این خطر عظیم را از کشور خود و دنیای اسلام دفع کنند.

دبیر کل موتلفه اسلامی در پایان تاکید کرد: پدیده تکفیری‌ها و داعش، خطری برای اسلام و بشریت است که ابزار سیاستهای پنهانی آمریکا و انگلیس و صهیونیسم هستند.آنها می‌خواهند شکست قدرت‌های جهانی در سوریه و فلسطین را در عراق جبران کنند که ان شاءاله با لبیک به حکم جهاد حضرت آیت الله العظمی سیستانی، شکستی دیگر بر استکبار جهانی و عوامل مزدورشان نصیب آنها خواهد شد.

انتهای پیام

کد N338160

وبگردی