آفتاب

رسانه روسی:مزدوران خارجی در حمله نیروهای اوکراینی به ماریوپل شرکت داشتند

رسانه روسی:مزدوران خارجی در حمله نیروهای اوکراینی به ماریوپل شرکت داشتند

مسکو- ایرنا - یک رسانه روسی از مشارکت مزدوران خارجی در حمله نیروهای اوکراینی به شهر بندری ماریوپل در جنوب شرق اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (یکشنبه) در گزارشی به نقل از خبرنگار خود در منطقه دونتسک اوکراین اعلام کرد: گروههایی از مزدوران خارجی و در وهله اول آمریکایی، در عملیات نظامی روزهای اخیر منطقه ماریوپل که به تصرف این شهر توسط نیروهای اوکراین انجامید، شرکت داشتند.

در این گزارش آمده است: شماری از افراد شرکت کننده در عملیات نیروهای اوکراینی در ماریوپل، یونیفورم تیپ هوابرد ˈگولدن هوکسˈ را بر تن داشتند که به آموزش نیروهای ویژه برای شرکت در عملیات نظامی می پردازد.

این رسانه روسی به نقل از مجله آلمانی اشپیگل افزود: در مجموع 400 مزدور آمریکایی در عملیات نظامی نیروهای اوکراین در شرق این کشور شرکت دارند.

این گزارش خاطرنشان کرد: تصاویر ویدئویی در شبکه اینترنت حاکی از جنگیدن صدها مزدور خارجی در اوکراین با ساکنان مناطق جنوب و شرق این کشور است. به عنوان مثال اخیرا فیلم ویدئویی کوتاهی از ادای سوگند یک مزدور ایتالیایی در گردان ˈآزوفˈ نیروهای اوکراینی منتشر شد.

این رسانه روسی می افزاید: غرب کمک های خود به اوکراین را تنها به تحویل جیره خشک به سربازان اوکراینی و تامین بخشی از نیروهای نظامی برای شرکت در عملیات نظامی محدود نمی کند و آمریکا اخیرا بمب های فسفری به این کشور تحویل داد که در حمله به اسلاویانسک از آن استفاده شد.

رسانه های روسی به تازگی از کشته شدن بیش از 150 آمریکایی در عملیات نیروهای اوکراینی در شرق این کشور خبر دادند.

تارنمای روسی ˈنووراسیاˈ روز سه شنبه به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرده بود: در نبردهای شبه نظامیان با نیروهای دولتی اوکراین در دونتسک و لوهانسک بیش از 150 آمریکایی طی یک ماه اخیر جان خود را از دست داده اند. از این افراد 25 نفر مامور سازمان سیا بودند که 13 نفر کشته و 12 نفر هم به شدت مجروح شده اند.

70 نفر از کشته شدگان آمریکایی در شرق اوکراین هم از مزدوران شرکت نظامی غیردولتی ˈای.اس.بی.اس-اوتاگوˈ بودند. ˈگریستون هلو تراستˈ دیگر شرکت نظامی غیردولتی آمریکایی هم در نبردهای مناطق لوهانسک و دونتسک 64 نفر از نیروهای خود را از دست داد.

اروپام/2242**518**1485** 1337
کد N337913

وبگردی