آفتاب
نگرانی بابت دوپینگ نداریم؛

هاشمیان: تیم ملی پاک به جام جهانی رفت/آماده نمونه‌گیری فیفا هستیم

هاشمیان: تیم ملی پاک به جام جهانی رفت/آماده نمونه‌گیری فیفا هستیم

پیش از اعزام تیم ملی به برزیل از 16 بازیکن نمونه دوپینگ انجام شد و تعدادی از بازیکنان هم قبلا نمونه دوپینگ داده بودند و خوشبختانه پاسخ تمامی این نمونه ها هم منفی بود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نگرانی از ناحیه دوپینگ ملی‌پوشان در جام جهانی نداریم، تاکید کرد: تیم ملی پاک به جام جهانی اعزام شد.

احمد هاشمیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: پیش از اعزام تیم ملی به برزیل از 16 بازیکن نمونه دوپینگ انجام شد و تعدادی از بازیکنان هم قبلا نمونه دوپینگ داده بودند و خوشبختانه پاسخ تمامی این نمونه‌ها هم منفی بود.

وی با بیان اینکه برای کنترل دوپینگ ملی‌پوشان از دو ابزار مهم استفاده کردیم، اظهار داشت: آموزش‌های چهره به چهره در باشگاه‌ها و تیم ملی در کنار نمونه‌گیری مداوم از ملی‌پوشان و تاکید بر وظایفی که بازیکنان در مصرف دارو برعهده دارند از جمله اقداماتی بود که در این زمینه به کار گرفتیم و می‌توانم با جرات بگویم تیم ملی پاک به مسابقات جام جهانی اعزام شد.

هاشمیان تاکید کرد: مراقبت‌های کادر پزشکی در اردوی برزیل هم ادامه دارد و بازیکنان از هر نظر تحت کنترل هستند و امیدوارم مشکلی از این نظر در جام جهانی نداشته باشیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پایان یادآور شد: در هر مسابقه تیم ملی از دو بازیکن به صورت اتفاقی نمونه‌گیری خواهد شد و این نمونه‌گیری علاوه بر مواردی است که مسئولان ضد دوپینگ فیفا به صورت سرزده از بازیکنان انجام خواهند داد.

 

کد N337789

وبگردی