آفتاب

مقداد: اولویت دمشق مبارزه با تروریسم و حل مسالمت آمیز بحران است

مقداد: اولویت دمشق مبارزه با تروریسم و حل مسالمت آمیز بحران است

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه اولویت دمشق مبارزه با تروریسم و حل مسالمت‌آمیز بحران کشور است، گفت: تروریسم در عراق نشان‌دهنده بی‌خردی حامیان تروریست‌هاست.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه اولویت دمشق مبارزه با تروریسم و حل مسالمت‌آمیز بحران کشور است، گفت: تروریسم در عراق نشان‌دهنده بی‌خردی حامیان تروریست‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه البناء لبنان، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: تروریسم در عراق در حال حاضر دلیلی بر بی‌خردی حامیان اقدامات تروریستی و شکست‌خوردگانی است که موجب به وجود آمدن فاجعه‌ در کشور خود یا دیگر کشورها شدند.

وی خاطرنشان کرد: دمشق از همان روز اعلام کرد که تروریسم در سوریه به منطقه و کل جهان سرایت خواهد کرد اما کشورهای دیگر به خاطر کینه‌ای که نسبت به ما داشتند چشمانشان را بر روی این حقیقت بستند.

مقداد عنوان داشت:‌ سیاست‌های غرب و مسئولان آن سقوط اخلاقی این کشورها در سوریه و اوکراین را آشکار ساخت و این درحالی است که غرب در قبال مساله فلسطین که مهم‌ترین مسائل خاورمیانه است، اقداماتی اتخاذ کرده که نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی گفت: پس از حوادث 11 سپتامبر تمامی جهانیان به این درک رسیدند که باید مبارزه با تروریسم را در رأس اولویت‌های خود قرار بدهند اما ما دیدیم که برخی کشورهای غربی و وزاری خارجه آن‌ها از همان روز اول آغاز بحران سوریه از گروه‌های تروریستی حمایت به عمل آوردند.

مقداد عنوان داشت: غربی‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا، تصور کردند که سلاحی یافته‌اند که از طریق آن می‌توانند نظام‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورها را تغییر دهند و این سلاح‌ همان "انقلاب‌های رنگی" است که وزارت خارجه آمریکا آن را "بهار عربی" خوانده است.

وی تاکید کرد: وزرای خارجه اروپای غربی و واشنگتن به جعل حقایق و دروغ‌گویی درخصوص رخدادهای سوریه در رسانه‌ها می‌پردازند اما مساله مهم آگاهی جمعی و جهانی در قبال این اکاذیب است.

مقداد افزود: وزرای خارجه کشورهای غربی که سوریه را هدف قرار داده‌اند دو جنایت مرتکب شده‌اند. اول با حمایت از تروریست‌ها در حق ملت سوریه ظلم کرده‌اند و در وهله دوم با این اقدامات به ملت خود ستم روا می‌دارند.

وی گفت:‌ تصمیمات رهبری سوریه و موفقیت دمشق تحت تاثیر دستورات خارجی نیست بلکه نتیجه اراده ملت ماست. همه باید بدانند که این تنها مردم سوریه هستند که سرنوشت کشور خود را تعیین می‌کنند.

مقداد گفت: اولویت دمشق پس از انتخابات ریاست جمهوری مبارزه با تروریسم و حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه است.

انتهای پیام

کد N337770

وبگردی