آفتاب

اخضر ابراهیمی:‌ اوضاع عراق نتیجه بی‌تحرکی جامعه جهانی درقبال سوریه است

اخضر ابراهیمی:‌ اوضاع عراق نتیجه بی‌تحرکی جامعه جهانی درقبال سوریه است

فرستاده سابق اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه با بیان اینکه جنگ داخلی میان اهل تسنن و تشیع زمینه ساز اقدامات اخیر تروریست‌ها در عراق شده تصریح کرد: اوضاع کنونی عراق نتیجه بی‌تحرکی جامعه جهانی در قبال بحران سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخضر ابراهیمی،‌ فرستاده سابق اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تأکید کرد: حملات گروه‌های تروریستی به عراق نتیجه بی‌تحرکی جامعه جهانی در قبال بحران سوریه است.

وی گفت: پس از دو سال از تلاش‌های بی‌فایده برای پایان دادن به بحران سوریه که موجب مرگ بیش از 160 هزار تن شده است، این مساله یک اصل شناخته شده است که درگیری تنها در سوریه باقی نمی‌ماند بلکه به دیگر کشورها نیز سرایت می‌کند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: متاسفانه جامعه جهانی در قبال بحران سوریه سهل‌انگاری به خرج داد و هیچ کمکی به حل آن نکرد و در حال حاضر نتیجه آن را می‌بینیم.

وی تاکید کرد: من از نوامبر گذشته درخصوص توانایی‌های گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش به شورای امنیت سازمان ملل و همچنین شرکا و طرف‌های دیگر اطلاع و هشدار داده بودم.

ابراهیمی عنوان داشت: در واقع درگیری‌های داخلی میان اهل تسنن و اهل تشیع عراق پایه و اساس اقدامات اخیر تروریست‌ها در این کشور شده است. به شورای امنیت سازمان ملل در نوامبر گذشته میلادی گفته بودم گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) 10 برابر سوریه در عراق فعال است. فعالیت‌های آن‌ها در عراق جنگ میان شیعیان و سنی‌هاست و این بدان معناست که اقلیت سنی عراق احتمالا از این گروه حمایت می‌کنند نه به این خاطر که آن‌ها شبه نظامی‌اند و دوست داعش هستند بلکه به خاطر اینکه دشمن دشمن من، دوست من است.

وی گفت: به عقیده من ایران که آمادگی خود را برای کمک به بغداد اعلام کرده است، جایگاه وپژه‌ای در منطقه دارد و این امر از طریق همکاری میان ایران و واشنگتن درخصوص عراق می‌تواند به حل بحران کمک کند.

انتهای پیام

کد N337768

وبگردی