آفتاب
ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:| 176157

دولت در اطلاع‌رسانی منفعل و تاثیرپذیر است

دولت در اطلاع‌رسانی منفعل و تاثیرپذیر است

جامعه با رای به روحانی به هشت سال گذشته "نه" گفت/روحانی تا حدود بسیار زیادی شعارهایش پایبند بوده است/روی کار آمدن دولت یازدهم حاصل تدبیر اصلاح‌طلبان است/موفقیت‌های آتی دولت موجب عصبانی‌تر شدن تندروها می‌شود/دولت نهم و دهم پس از روی کار آمدن، کشور را از ریل اصلی خود بیرون برد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مهمترین سرمایه اجتماعی دولت، امید و نشاط اجتماعی است، تاکید کرد: دولت در حوزه اطلاع‌رسانی باید فعال‌و پویاتر باشد اما با توجه ابزارهایی که در دست دارد، کمی منفعل و تاثیرپذیر است.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سالگرد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: یکی از دلایل اصلی پیروزی آقای روحانی، خسته شدن مردم از عملکرد هشت سال گذشته دولت اصولگرایان بود و برای همین، جامعه با رای به روحانی به هشت سال گذشته "نه" گفت.

وی با اشاره به شعارهای روحانی مبنی بر اصلاح و تغییر اظهار كرد: روحانی تا حدود بسیار زیادی به شعارهایش پایبند بوده و سعی داشته است تا شعارهایش را عملی کند اما باید به این مسئله توجه کرد که ما فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و... ما در طول هشت سال حاکمیت دولت اصولگرا به شدت آسیب دیده است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دولت اصلاحات در خصوص رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به دولت تصریح کرد: اصلاح‌طلبان خود را در پیروزی آقای روحانی در انتخابات شریک می‌دانند و در واقع روی کار آمدن دولت یازدهم حاصل تدبیر اصلاح‌طلبان بود و برای همین، خود را در قبال دولت تدبیر و امید، مسئول می‌داند و چه اصلاح‌طلبانی که در داخل دولت هستند و چه اصلاح‌طلبانی که بیرون از دولت حضور دارند، وظیفه خود را حمایت از دولت می‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سنگ‌اندازی‌های افراطیون نسبت به دولت یادآور شد: در زمانی که آقای روحانی ابتدا پیروز شدند، افراطیون سعی کردند که آقای روحانی را مصادره کنند ولی در چینش مدیران ارشد دولت ناکام ماندند و از رای مردم و عدم موفقیت برای ادامه حضورشان در دولت عصبانی هستند و موفقیت‌های آتی دولت نیز موجب عصبانی‌تر شدن آنها می‌شود و به این دلیل، تندروها می‌خواهند دولت موفق نباشد.

ناصری مهمترین اثر پیروزی دولت تدبیر و امید را ایجاد امید و نشاط اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه اجتماعی آقای روحانی، همین امید و نشاط اجتماعی است و دولت برای موفقیت‌های بعدی به این امید نیاز دارد و بنابراین باید پاسدار این امید باشد و تندروها هم این مسئله را به خوبی متوجه شده‌اند و به این دلیل، امید مردم را نشانه رفته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از دیگر از اثرات پیروزی آقای روحانی، عدم ادامه یافتن امور براساس کار غیرکارشناسی و غیرعلمی است. متاسفانه دولت نهم و دهم پس از روی کار آمدن، کشور را از ریل اصلی خود بیرون برد و بر ریل کار غیرکارشناسی، غیرعلمی و پوپولیستی انداخت.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که دولت تدبیر و امید در کدام عرصه موفق نبوده است؟ ابراز كرد: دولت در افکارسازی اجتماعی موفق نبوده است هرچند که روحانی با سخنرانی‌های مسلسل‌وارش سعی در ایجاد تحرک در افکارعمومی را دارد اما اکثریت دولتیان در این باره، کاری انجام نداده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ویرانی کشور در هشت سال گذشته بیان کرد: باید برای افکار عمومی این ویرانی‌ها را به شکلی شفاف ترسیم کرد زیرا هنوز بسیاری از ابعاد فاجعه در کشور در طی هشت سال گذشته آگاه نیستند و برای همین انتظار معجزه از دولت دارند.

ناصری افزود: دولت در حوزه اطلاع‌رسانی باید فعال‌و پویاتر باشد اما با توجه ابزارهایی که در دست دارد، کمی منفعل و تاثیرپذیر است.

کد N337744

وبگردی