آفتاب

مذاکرات مقامات ترکیه با داعش ادامه دارد

مذاکرات مقامات ترکیه با داعش ادامه دارد

آنکارا- ایرنا- ˈناجی کوروˈ معاون وزارت خارجه ترکیه گفت: مذاکرات با گروه داعش برای آزادی اتباع ترکیه در عراق ادامه دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کورو در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ادامه مذاکرات با گروه داعش برای آزادی اتباع ترکیه افزود: تاکنون هیچ یک از اتباع ترکیه به اسارت گرفته شده از سوی داعش، آزاد نشده اند.

گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)80 نفر از دیپلمات ها و رانندگان ترکیه را روز سه شنبه در موصل واقع در شمال عراق به گروگان گرفت.

معاون وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به سووالی مبنی بر این که داعش، کنسولگری این کشور در موصل را به خاطر مسائل سیاسی اشغال کرده است، افزود: چنین چیزی صحت ندارد، اشغال کنسولگری ترکیه در موصل به منظور غارت اموال آن صورت گرفته است.

کورو با اشاره به تدابیر امنیتی اتخاذ شده در کنسولگری ترکیه در موصل پیش از حمله داعش اظهار داشت: اتفاقات به یک باره صورت گرفت و نیروهای امنیتی محلی به طور غیرمنتظره کنسولگری را ترک کردند و کنسولگری اشغال شد.

وی تصریح کرد: شمار دیپلمات های ترکیه در کنسولگری این کشور در موصل پیش از حمله نیروهای داعش کاهش یافته بود.

معاون وزیر خارجه ترکیه افزود: در روز اول حمله نیروهای داعش به شهر موصل ما دستور تخلیه کنسولگری ترکیه را صادر کرده بودیم، ولی کنترل فرودگاه این شهر مانع از خروج دیپلمات ها از شهر شد.

کورو در باره ادعاهایی مبنی بر این که اتباع ترکیه به سوریه انتقال یافته اند، توضیح داد: دیپلمات های ترکیه ای همچنان در موصل هستند و در محلی امن نگهداری می شوند.

معاون وزارت خارجه ترکیه پیش از این گفته بود که نیروهای تروریستی داعش برای آزادی رانندگان ترک ربوده شده در شهر موصل از دولت آنکارا باج خواهی نکرده اند.

کورو تاکید کرد: تاکنون برای آزاد کردن 31 نفر از رانندگان تبعه ترکیه که هفته گذشته داعش آنها را در موصل ربود،

هیچ تقاضایی برای باج خواهی از دولت آنکارا صورت نگرفته است.

31 نفر از رانندگان ترک هنگام حمل سوخت نیروگاه حرارتی ˈگیارا ˈ در موصل از سوی نیروهای تروریستی داعش ربوده شدند.

خاورم **230**7074**1446
کد N337667

وبگردی