آفتاب
با صدور بیانیه‌ای مطرح شد

ابراز نگرانی 195 نماینده مجلس از وضعیت حجاب در کشور

ابراز نگرانی 195 نماینده مجلس از وضعیت حجاب در کشور

تعدادی از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای خطاب به رییس جمهور با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در کشور خواهان اجرای قوانین مصوب در این مورد شدند.

تعدادی از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای خطاب به رییس جمهور با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در کشور خواهان اجرای قوانین مصوب در این مورد شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) 195 نماینده مجلس در بیانیه‌ای خطاب به دولت خواهان توجه، پیگیری و اجرای قانون راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف شدند.

متن بیانیه 195 نماینده مجلس، به شرح زیر است:

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام اسلامی تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم ایران در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به مفاد مطرح در گزاره‌های دهشت‌بار مورد نظر شبکه‌های ماهواره‌ای و غربی است که غایت آن از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی خانواده مسلمان است.همانطوری که سیاست‌گذاری و اجرای آن در موضوع حجاب تاثیر مستقیمی بر سلامت فضای خانواده و آحاد ملت ایران دارد، هجمه‌های شکل‌گرفته در این داستان نیز ساختار اجتماعی کشور را که در پایه‌های مهمی همچون تقید به معیارهای اسلامی استوار است، نشانه گرفته است.

در متن قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در تاریخ 13 دی‌ماه 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، صراحتاً به وظایف دستگاه‌های مختلف در این امر اشاره کرده است.عدم پیگیری وظایف شفاف و مهم دستگاه‌های مذکور در امر گسترش عفاف و حجاب، ممکن است کشور را با چالش‌های گسترده‌ای در عرصه مهم فرهنگ عمومی در بستر خانواده‌ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران‌ناشدنی است.

در این راستا از جنابعالی یعنی ریاست محترم جمهوری اسلامی تقاضا داریم تا در سالی که رهبر معظم انقلاب به ورود جهادی به امر فرهنگ تاکید داشته‌اند، این مسئله را با جدیت پیگیری و دستورات لازم را برای اجرای جدی قانون صادر فرمایند.بدیهی است که مجلس شورای اسلامی نیز وظایف نظارتی خود را انجام داده و این موضوع را به جدیت پیگیری و نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N337569

وبگردی