آفتاب

رهبر حزب اپوزیسیون برزیل وارد رقابت‌های انتخاباتی شد

رهبر حزب اپوزیسیون برزیل وارد رقابت‌های انتخاباتی شد

حزب اصلی اپوزیسیون برزیل رهبر خود را برای رقابت با رییس‌جمهور این کشور به عنوان نامزد انتخابات اکتبر و با برنامه کاری سیاست‌های حامی بازار و ریاضت‌های اقتصادی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آیسیو نوس، رهبر حزب اصلی اپوزیسیون برزیل در خطابه پذیرش کاندیداتوری برای رقابت انتخاباتی اکتبر 2014 گفت: دولت ما محیطی مطمئن برای بازار ایجاد می‌کند چرا که این روند برای احیای سرمایه‌گذاری‌ها و رشد و ترقی اهمیت دارد.

نوس که دیلما روسف، رییس جمهور برزیل را همواره به خاطر "هدردادن پول ملی و تضعیف ثبات مالی برزیل" مورد انتقاد قرارداده، پیش‌تر سناتور "میناس گرایس"، دومین و ثروتمندترین ایالت برزیل بود.

محبوبیت وی در جریان نظرسنجی اخیر در آوریل توسط کمپانی SenSus از 19.9 درصد به 21.5 درصد افزایش یافته یافت درحالی‌که میزان محبوبیت روسف از 34 درصد به 32.2 درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نتایج نظرسنجی‌های دیگر را مورد تایید قرار داده مبنی بر اینکه پیش‌بینی کردند روسف به خاطر بی‌ثباتی اقتصادی و هزینه‌های بالای زندگی نمی‌تواند پیروز انتخابات پنجم اکتبر شود و درنتیجه این انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

با این‌حال،‌ روسف همچنان با 37.8 درصد می‌تواند در مقابل نوس از حزب اپوزیسیون پیروز شود.

نظرسنجی‌ها همچنین مشخص کرده‌اند که انتخابات اکتبر می‌تواند برای حزب حاکم کارگر سخت‌ترین و مشکل‌ترین رقابت از زمان روی کارآمدن به سال 2003 و به رهبری لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رییس جمهور سابق برزیل باشد.

نوس 54 ساله خواستار احیای اعتبار مالی و اقتصادی برزیل با به کارگرفتن سیاست‌های درست اقتصادی و کم‌کردن هزینه‌های زندگی است.

انتهای پیام

کد N337512

وبگردی