آفتاب
رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و جمهوری اسلامی ایران:

مقاومت ملت ایران در برابر زورگویی‌ها، آثار تحریم‌ها را از بین برد

مقاومت ملت ایران در برابر زورگویی‌ها، آثار تحریم‌ها را از بین برد

رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و جمهوری اسلامی ایران گفت: مقاومت مردم ایران در برابر زورگویی های کشورهای قدرتمند توانست آثار تحریم ها را از بین ببرد و دولت الجزایر در مجامع بین المللی همواره رأی منفی علیه این تحریم ها داده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فیلالی غوینی رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و جمهوری اسلامی ایران با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

مصباحی مقدم در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی میان دو ملت گفت: اشتراکات و پیوندهای عمیق دینی میان مردم دو کشور و سابقه استقلال خواهی و مبارزه علیه استعمار در ایران و الجزایر بستر مناسبی برای توسعه و گسترش مناسبات در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین را فراهم کرده است.

وی افزود: تشکیل گروه دوستی در مجالس دو کشور می تواند به توسعه و اقدامات دوستانه میان دو ملت کمک کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر وجود ظرفیت های فراوان صنعتی و مهندسی در کشورمان ادامه داد: توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف صنعتی، انرژی و خدمات فنی و مهندسی، فرصت های فراوانی برای توسعه مراودات اقتصادی دو کشور فراهم آورده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: کشورهای اسلامی باید با توسعه همکاری ها نسبت به حل معضلات فراروی جهان اسلام اقدام نمایند و در مسائل منطقه ای و بین المللی حضوری پررنگتر داشته باشند.

وی در پایان از حمایت دولت و ملت الجزایر از برنامه صلح آمیز انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی تشکر کرد.

در ادامه این دیدار فیلالی غوینی رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان بر تقویت و تحکیم ارتباطات میان دو کشور تأکید کرد و گفت: همواره روابطی دوستانه میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور وجود داشته که بایستی با توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی زمینه آشنایی هر چه بیشتر دو ملت با یکدیگر را فراهم کرد.

وی در ادامه تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران را ظالمانه دانست و افزود:مقاومت مردم ایران در برابر زورگویی های کشورهای قدرتمند توانست آثار تحریم ها را از بین ببرد و دولت الجزایر در مجامع بین المللی همواره رأی منفی علیه این تحریم ها داده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و جمهوری اسلامی ایران در پایان بر فراهم بودن زمینه های سرمایه گذاری مشترک در بخش های انرژی، کشاورزی و پزشکی در الجزایر تاکید کرد و از سرمایه گذاری بخش های دولتی و خصوصی ایران در الجزایر استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N337247

وبگردی