آفتاب
لاریجانی:

اجرای طرح متروی قم باید هرچه سریعتر و با کمک دولت محقق شود

اجرای طرح متروی قم باید هرچه سریعتر و با کمک دولت محقق شود

رییس مجلس شورای اسلامی طرح مترو قم را یکی از طرح های مهم شهری توصیف کرد و گفت: اجرای این طرح برای استان قم یک ضرورت است و نباید به دلیل عدم تامین اعتبار مانع از اجرایی شدن آن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی لاریجانی در دیدار با دکتر نوبخت معاون رییس جمهور،‌ سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران، استاندار،‌شهردار و مسئولین متروی استان قم گفت: این استان به دلیل حجم مهاجرت و اینکه یک استان فرهنگی مذهبی است، دارای ترافیک سنگینی است که تنها با راه اندازی مترو این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: روند ساخت مترو قم به دلیل نبود اعتبار ‌وضعیت خوبی ندارد و اجرای این طرح مهم شهری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید هرچه سریعتر و با کمک دولت محقق شود.

رییس مجلس ادامه داد: طرح مترو یکی از طرح ‌هایی است که نیاز اصلی شهر بوده و نسبت به مونوریل در اولویت بیشتری قرار دارد و نباید برای طرح مونوریل اعتبار بیشتری قائل شد، زیرا مونوریل ظرفیت کافی برای برطرف کردن نیاز استان قم را ندارد.

نوبخت معاون رییس جمهور نیز دراین جلسه قول مساعد داد که اولین تخصیص اعتبار را باتوجه به محدودیتهای موجود به این پروژه اختصاص دهد.

طرح قطار شهری قم قرار است غربی ترین نقطه شهر را به شرقی ترین نقطه متصل کند، مسیر اجرای این طرح از بلوار کشاورز تا جمکران بوده که حرم مطهر حضرت معصومه(س) در مسیر این طرح قرار دارد.

انتهای پیام

کد N337213

وبگردی