آفتاب
نشریه فرانسوی:

کمک آمریکا برای مقابله با تروریسم در عراق نیازمند درخواست بغداد است

کمک آمریکا برای مقابله با تروریسم در عراق نیازمند درخواست بغداد است

تهران- ایرنا- نشریه فرانسوی نوول ابسرواتور نوشت: هرچند دولت آمریکا برای کمک به عراق به عنوان متحد خود در منطقه به دنبال دلیل و توجیه نیست اما دستکم دولت عراق باید درخواستی در این زمینه به واشنگتن ارایه دهد.

به گزارش ایرنا، این نشریه افزود: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا سال پیش عنوان کرده بود که برای مقابله با تروریسم در عراق، به این کشور پهپادهایی خواهد داد؛ از این رو واشنگتن به اندازه کافی توجیه برای کمک برای مقابله با داعش دارد و به دنبال بهانه و دلیل نخواهد رفت.

به نوشته این نشریه، جنیفر پساکی سخنگوی کاخ سفید اخیرا اعلام کرده است که به دنبال درگیری های جاری در عراق، واشنگتن کمک نظامی خود را به این کشور افزایش می دهد.

نشریه نوول ابسرواتور، یکی از راه های کمک آمریکا به عراق را تداوم بخشیدن به کمک های جنگ افزاری به بغداد عنوان کرده است.

براساس گزارش این نشریه، آمریکا در سال گذشته میلادی 14 میلیارد دلار تسلیحات و لوازم یدکی جنگ افزار به عراق فروخت. همچنین ِژانویه امسال نیز 24 فروند بالگرد تهاجمی ˈآپاچیˈ، صدها موشک ˈضد تانک هل فایرˈ و دو فروند از 36 فروند جنگنده بمب افکن های اف 16 را در اختیار بغداد گذاشت.

کنگره آمریکا همچنین فروش 200 دستگاه خودرو ˈهمویسˈ مجهز به تیربار به ارزش 101 میلیون دلار و 24 فروند هواپیمای ˈای تی 6 تگزانˈ به ارزش 790 میلیون دلار به عراق را به تصویب رسانده است.

رسانام**1502** 2023
کد N336856

وبگردی