آفتاب

برپایی غرفه‌ پژوهشی مطالعات میان رشته‌ای جهاددانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

برپایی غرفه‌ پژوهشی مطالعات میان رشته‌ای جهاددانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در بخش دانشگاهی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به عنوان برپایی غرفه قرآن و مطالعات میان رشته‌ای به ارائه محصولات تخصصی و پژوهشی می‌پردازد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تبیین ضرورت پرداختن به مطالعات میان رشته ای قرآن کریم؛ زمینه‌سازی برای توسعه و تخصصی شدن رشته مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و ایجاد ارتباط بین مراکز علمی جهت بومی و اسلامی سازی مفاهیم و علوم گوناگون از جمله کارویژه‌های این این سازمان خواهد بود.

به منظور ایجاد بسترها و انگیزه‌های لازم و مفید برای نسل جوان و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور بر آن است با برگزاری پنج نشست تخصصی در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، زمینه های لازم را جهت کاربردی کردن مفاهیم دینی، مهیا کند.

از دیگر رئوس برنامه‌های این سازمان، می‌توان به رونمایی سایت مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و بانک اطلاعاتی پژوهشگران و موسسات و آثار میان رشته ای قرآن کریم، کتاب چکیده پایان‌نامه‌های میان رشته‌ای قرآن کریم و مشاوره پایان‌نامه‌های میان رشته‌ای و... . اشاره کرد.

افزون بر آن، واکاوی، نقد و بررسی دیدگاه‌های غیردینی و بیان کارکرد دین و قرآن در زمینه‌های مختلف؛ بیان راهکارهای آموزه‌های اسلامی در حل مشکلات جوامع بشری؛ زمینه‌سازی برای اسلامی و دینی کردن متون درسی و علوم غیردینی اهدافی است که غرفه مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن پی‌جویی می‌کند.

از دیگر برنامه‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن، آسیب‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم؛ شناسایی تنگناهای مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و ارایه راهکارهای علمی برای حل و مرتفع ساختن مشکلات؛ و معرفی محققان حوزه مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم است.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دوم تیرماه 93 مصادف با بیست و پنج شعبان سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس از ساعت 18 تا 24 برپا می‌شود.

انتهای پیام

کد N336482

وبگردی