آفتاب

نخست‌وزیر ایتالیا: هرج و مرج حزب دموکراتیک را برای اصلاحات نمی‌پذیرم

نخست‌وزیر ایتالیا: هرج و مرج حزب دموکراتیک را برای اصلاحات نمی‌پذیرم

پس از آنکه 13 سناتور حزب دموکراتیک نخست‌وزیر ایتالیا حاضر به حمایت از طرح بررسی سیستم سیاسی کشور نشدند نخست وزیر آنها را به ایجاد هرج و مرج متهم کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه در سفر آسیایی خود بود، 13 سناتور از حزب وی موسوم به حزب دموکراتیک علیه برنامه رنتزی نسبت به جایگزین کردن یک مجلس منتخب، شامل شهرداران، مشاوران محلی و منصوب شدگان از جانب ریاست جمهوری، به جای سنا دست به اعتراض زدند.

رنتزی جوان از زمان تصدی سمت نخست وزیری در فوریه 2014، اعلام کرده که سنای ایتالیا روند قانونگذاری را کند کرده و عامل اصلی بروز بحران اقتصادی است.

پیشنهاد رنتزی بر قدرتش برای عدم نیاز به تصویب اکثر قوانین می‌افزاید و دیگر نیازی به رای اعتماد ندارد.

این 13 سناتور که از حمایت مجلس علیای پارلمان در اقدام خود مطمئن هستند، اعلام کرده‌اند که فعالیت خود را در حزب به حالت تعلیق درمی‌آورند و گفته‌اند که تاکتیک‌های خودسرانه و مستبدانه نخست وزیر برخلاف قانون اساسی ایتالیاست.

رنتزی پس از نشست کابینه گفت: این اقدامات دیکتاتوری نیست. ما خواستار انجام اقدامات به صورت جامع هستیم. حزب دموکراتیک نمی‌تواند به یک حزب هرج و مرج طلب تبدیل شود این سناتورها می‌خواهند ظرف مدت کوتاهی به هدف برسند.

انتهای پیام

کد N336186

وبگردی