آفتاب

دولت پاکستان لغو ممنوع الخروجی مشرف را به چالش کشید

دولت پاکستان لغو ممنوع الخروجی مشرف را به چالش کشید

دولت پاکستان امروز (شنبه) دادخواستی را به دادگاه عالی این کشور ارائه داده و طی آن لغو حکمی که به ژنرال پرویز مشرف، اجازه خروج از کشور را می‌دهد،‌خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، احمد رضا کاسوری، یکی از وکلای ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهوری پیشین پاکستان گفت: دولت فدرال اسلام آباد درخواستی را به دادگاه عالی تقدیم کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاهی در کراچی روز پنج شنبه دستور لغو ممنوع الخروج بودن این ژنرال 70 ساله را صادر کرد؛ حکمی که حامیان ژنرال مشرف امیدار هستند تا بر مشکلات بی‌شمار قانونی که برای وی به وجود آمده خط بطلان بکشد.

ژنرال مشرف از سال گذشته میلادی که برای شرکت در انتخابات به پاکستان بازگشته با چندین پرونده حقوقی از جمله اتهامات خیانت و وطن فروشی برای اعمال حالت فوق العاده در سال 2007 میلادی دست و پنجه نرم می‌کند و تنش‌ها میان مقامات غیرنظامی و ارتش قدرتمند پاکستان را تشدید کرده است.

اکرم شیخ، یکی از وکلای ارشد که دادستان ارشد در پرونده خیانت است تایید کرد که دادخواستی از سوی دفتر دادستان کل ارائه شده است.

وی افزود: امیدوارم که جلسه بررسی این دادخواست روز دوشنبه برگزار شود.

شاهدان می‌گویند، خروج ژنرال مشرف از پاکستان می‌تواند به کاهش تنش‌ها میان مقامات مدنی و ارتش در زمانی که کشور در حال مبارزه باطالبان است کمک کند.

انتهای پیام

کد N336081

وبگردی