آفتاب
میرلوحی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دلواپسی‌ها "جیب‌واپسی" است

دلواپسی‌ها "جیب‌واپسی" است

انهدام نهادهای مدنی، انجام کارهای غیرکارشناسی، تسلط فساد در کشور رو به پایان بوده و دیوارهای تحریم در حال ترک خوردن است./باید از امید و نشاط شکل گرفته با تدبیر محافظت کرد.

یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اقلیتی با دلواپسی‌های بیجا که "جیب‌واپسی" است، برای دولت مشکلاتی ایجاد می‌کنند و رئیس دولت در دفاع از دولت تنهاست و ما انتظار داریم اعضای دولت، رئیس دولت را بیشتر یاری کنند.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سالگرد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: پیروزی آقای روحانی در انتخابات، نتیجه فرایندی بود که در هشت سال گذشته در کشور اتفاق افتاد که موجب شد تا جغرافیای سیاسی کشور در حوزه‌های مختلف متفاوت بشود.

وی ادامه داد: این اتفافات به شکلی رخ داد که همه عقلا و دلسوزان انقلاب اسلامی در نظرات و مسیرشان بازنگری کنند و به جای سیاست حذفی به سیاست همکاری مبدل گردد و این همکاری سیاسی با بزرگان سیاسی مانند آقایان خاتمی، هاشمی، ناطق نوری و سیدحسن خمینی شروع شد و با اقدام ایثارگرانه آقای عارف تکمیل شد.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته اظهار داشت: مردم وقتی همکاری مدبرانه، دلسوزانه و فعالانه بزرگان و اقدام آقای عارف را دیدند، عزم خود را جزم کردند و با این جریان همراه شدند و با مخفی نگه داشتن رای خود و همچنین غفلت اقتدارگرایان زمینه را برای اصلاح و تغییر ایجاد کردند.

میرلوحی در خصوص اثر پیروزی روحانی در انتخابات تصریح کرد: این انتخابات موجب شد تا کشور از مخمصه‌ها نجات یابد و بار دیگر امور به روال عادی و اصلی خویش بازگردد. انهدام نهادهای مدنی، انجام کارهای غیرکارشناسی، تسلط فساد در کشور در کشور رو به پایان است و دیوارهای تحریم در حال ترک خوردن است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه باید از امید و نشاط شکل گرفته با تدبیر محافظت کرد، خاطرنشان کرد: قاطبه اصلاح‌طلبان از عملکرد دولت رضایت خاطر دارند و به دولت برای حل مشکلات و تامین منافع ملت کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر روحانی انتخاب نمی‌شد، کشور با بحران‌های بزرگتری نسبت به دولت قبل روبه‌رو می‌شد، ابراز داشت: ادامه تسلط فساد در کشور، انجام کارهای غیرکارشناسی و پوپولیستی و عدم اعتقاد به نقش مردم در اجرای امور آسیب‌های بزرگی به کشور می‌زد.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: کسانی شرایط کشور را به شکل بحرانی تبدیل کردند، میلیاردها دلار از منابع ملت را تلف کردند و موجبات به هدر رفتن منابع کشور شدند، باید پاسخگوی رفتارهای غیرقانونی باشند و دولت باید در این زمینه، فعالتر عمل کند.

میرلوحی با اشاره به موفقیت دولت در عرصه سیاست خارجی تاکید کرد: دولت قبل متاسفانه آبروی کشور را به حراج گذاشت اما این دولت با فرصت‌سازی، تهدیدها به فرصت تبدیل کرده است و سبب شده تا شرایط بین‌المللی به نفع ایران باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز دولت سعی کرده اقدامات محسوسی برای رفع مشکلات بکند و برای همین با تدابیرش موجب کاهش تورم شده است.

وی با بیان اینکه دیگر شاهد حاکمیت جو امنیتی بر نهادهای مدنی نیستیم، یادآور شد: در حوزه فرهنگ، نگاه مدبرانه‌ای حاکم شده است و در حوزه آموزش هم شاهد تحولات خوبی مانند بازگشت فضای علمی به محیط دانشگاه‌ها، عدم ستاره‌دار شدن دانشجویان و عدم اخراج استادان هستیم.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات، با اشاره به سنگ‌اندازی‌های علیه دولت تاکید کرد: اقلیتی با دلواپسی‌های بیجا که "جیب‌واپسی" است، برای دولت مشکلاتی ایجاد می‌کنند و رئیس دولت در دفاع از دولت تنهاست و ما انتظار داریم اعضای دولت، رئیس دولت را بیشتر یاری کنند.

کد N336051

وبگردی