آفتاب

عضو مجلس خبرگان:سیاست زدگی و جناح بازی در شان روحانیت نیست

عضو مجلس خبرگان:سیاست زدگی و جناح بازی در شان روحانیت نیست

شیراز - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: سیاست زدگی و جناح بازی در شان روحانیت نیست ، اصولا جناح ها باید از روحانیون خط بگیرند نه این که عکس آن عمل شود.

آیت الله سید احمد خاتمی ، شنبه درهمایش روحانیت و وقف جمعی در شیراز بیان داشت:روحانیت صنف خاصی نیست ، دین اختصاص به صنف و گروه ندارد، روحانیون سخنگوی دین هستند.

وی ادامه داد: هویت روحانیت درعشق به خدا ، دین و معنویات خلاصه می شود و از این طریق می تواند تاثیر گذار باشد.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: روحانیت باید درعرصه سیاسی سبک دینی داشته باشند و از سیاست علوی پیروی کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در عصر کنونی رشد علمی مردم بالا رفته و به همین سبب روحانیون باید با علم به اطلاعات جدید در صحنه حاضر شوند تا مورد پذیرش مخاطبان قرار گیرند.

خاتمی اظهار کرد: روحانیت باید از درس اخلاق رایج امامان بهره گیرند زیرا هر رفتار بد یا خوب ما به حساب جمعی روحانیت گذاشته می شود.

وی ادامه داد:روحانیت شناسنامه دین است از این رو نباید منش و رفتار ما موجب خط خوردگی در این سند شود زیرا مردم روحانیون را به ساده زیستی باور دارند.

امام جمعه موقت تهران گفت: هرفرد روحانی باید مراقب شان، زندگی و منش اطرافیان خود باشد زیرا مردم به همه جنبه های رفتاری و زندگی روحانیون نگاه می کنند.

عضو هیات رییس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: زندگی و منش امامان (ع) به دور از سیاست و علم نبوده ، بنابراین نباید روحانیت خود را از سیاست جدا کند.

خاتمی بیان کرد: روحانیت باید تحلیل سیاسی منهای جناح بازی مد نظر داشته باشد و این مهم را خط مشی خود قرار دهد.

وی افزود: روحانیون حامی ناصح دولت هستند، خوبی ها را تجلیل و تقویت می کنند و بدی ها را مورد نقد قرار می دهند اما متاسفانه برخی رسانه ها تلاش می کنند نقدها را مخالفت با دولت جلوه دهند که این دروغ محض است، روحانی آخوند حکومتی نیست.

خاتمی اضافه کرد: افرادی که تحت این باورهستند تحت تاثیر خارج از کشور قرار دارند ، ما تنها یک سیاست و یک حکومت علوی داریم و زیر پرچم نظام تلاش می کنیم .

وی گفت: دردو هفته اخیر برخی رسانه ها و سایت ها هتاکی به روحانیون را شروع کردند اما باید گفت روحانیت از میدان به در نمی رود ، روحانیون مرزبانان و سربازان دین هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روحانیون باید وقف جمعی را در جامعه جاری سازند و مردم با این مهم آشنا شوند تا برکات آن نصیب جامعه شود.

7374 /680 /679
کد N335997

وبگردی