آفتاب
مدیر یک شرکت کارگزاری با تشریح دلایل افت بازار سهام مطرح کرد

نقش توافقات هسته‌ای در تغییر جهت بازار/ مسیر اقتصادی دولت صحیح است

نقش توافقات هسته‌ای در تغییر جهت بازار/ مسیر اقتصادی دولت صحیح است

مسیر اقتصادی دولت درست است و قطعا در بلندمدت، شاهد روند صعودی در بازار سرمایه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، حسین صالحی، مدیر معاملات کارگزاری آگاه در خصوص روند این روزهای بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران باید با نگاه بلند مدت در بازار سرمایه گذاری کنند، گفت: سرمایه گذاران امسال نباید انتظار سودآوری سال گذشته را از بازار داشته باشند چرا که در سال جاری نوسان در همه بازارها کاهش یافته است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه امسال شاهد کاهش نوسان در همه بازارها هستیم که البته هدف دولت در کنترل تورم در این روند تاثیر گذار است و همه بازارها در کوتاه مدت با رکود مواجه می شوند، اما مسیر اقتصادی دولت درست است و قطعا در بلند مدت شاهد روندی صعودی در بازار سرمایه خواهیم بود.

صالحی با اشاره به اینکه چشم انداز کلی بازار وابسته به مسایل سیاسی و توافقات هسته‌ای است، گفت: با توجه به چشم انداز مثبت این مذاکرات در کنار کاهش نسبت قیمت به درآمد در اکثر صنایع بنیادی، بازار می تواند در بلند مدت شرایط خوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر در خرداد ماه هم مذاکرات به نتیجه نهایی نرسد و دوباره شش ماهه تمدید شود، اهمیتی ندارد، گفت: مسیر این مذاکرات مثبت است و نباید بازار نگران باشد، اما در صورتی که توافقات نهایی شود، پیش بینی صعود بازار را خواهیم داشت.

مدیر معاملات کارگزاری آگاه با اشاره به اینکه این روزها اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی بسیار سرعت گرفته است، افزود: این افزایش سرعت اطلاع رسانی هر چند اتفاق بسیار خوبی است، اما معایبی نیز دارد و می تواند تهدیدی برای بازار سرمایه باشد.

وی معتقد است گروهی با تخریب برخی سهام در فضای مجازی باعث ضرر و زیان سهامداران می شوند.

صالحی به سرمایه گذاران توصیه کرد اسیر شایعات و جوسازی‌ها نشوند و به سهام بنیادی خود نگاه بلند مدت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N335934

وبگردی