آفتاب

روحانی:زیرسقف دولت از هرجناحی حضور دارد/نهادهای ملی نباید کار حزبی کنند و اپوزیسیون دولت شوند/2

روحانی:زیرسقف دولت از هرجناحی حضور دارد/نهادهای ملی نباید کار حزبی کنند و اپوزیسیون دولت شوند/2

رییس جمهور گفت زیر سقف دولت از هر حزب و جناحی نمونه ای داریم و از این شیوه انتخاب وزرا پشیمان نیستم.

به گزارش خبرآنلاین، نشست خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی در اولین سالگرد حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه سال 92 در نهاد ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

روحانی در ادامه سخنانش ملت ایران را پیروز انتخابات 24 خرداد 92 دانست و تاکید کرد: این ملت در صحنه های بعد هم بدون تردید پیروز و موفق خواهد شد و همه موانعی که دوستان نادان یا دشمنان پیش پای او گذاشته اند کنار بزند و راه تعالی را طی کند.
رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار جمهوری اسلامی درخصوص چالش‌های سیاسی دولت و برخی حاشیه‌سازی ها علیه دولت گفت: همانطور که دولت قبلا و چندین بار اعلام کرده است که ز نقد مخصوصا نقد سازنده کاملا استقبال می کند، دولت دلش می خواهد هرکس حرف می‌زند با شناسنامه حرف بزند. زیرا برخی نهادها نهادهای ملی هستند. نهادهای ملی نمی توانند کار حزبی انجام دهند. نهادهای ملی نمی‌توانند اپوزیسیون دولت باشند. نهادهای ملی کارشان تلاش و خدمت به کل ملت و کشور و جامعه است.

وی افزود: دولت قوه مقننه، قوه قضاییه، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، صداوسیما اینها نهادهای عمومی هستند، نهادهای ملی هستند. من به وزارت ارشاد توصیه می کنم که هر حزب و جناح که دنبال رسانه است به سرعت مجوز رسانه داده شود معلوم شود این رسانه متعلق به کدام حزب و گروه است که دارد حرف می زند و نقد می کند نباید نهادهای ملی کار حزبی را انجام دهند.

روحانی با تاکید براینکه کار رسانه حرفه ای با جنگ روانی متفاوت است، خاطرنشان کرد: لااقل خود ما جنگ روانی را بلد هستیم و کار رسانه حرفه ای را می دانیم. من از همه خواهش می کنم از حامیان و منتقدان دولت و حتی مخالفان دولت می خواهم با روزنامه سایت، با هر وسیله ای که دارند به نام حزب و گروه شان نقد و انتقاد کنند و از پول بیت المال در مسیر دیگر استفاده نشود که کار خلافی است.

رییس جمهور تصریح کرد: من در یک سالی که گذشت به عنوان مسئول اجرایی کشور چیزی نگفتم ولی بعدها خواهم گفت.اینکه عده ای دولت را در بخش‌های مختلف به چالش می کشند، اگر واقعا این چالش برای روشن کردن ابهامات باشد خوب است، اگر به معنای ان است که نقد کنند و راه بهتری را پیش پای دولت بگذارند خوب است اما اگر به دنبال مشغول کردن دولت یا سنگ اندازی جلوی پای دولت است تا حرکت ماشین دولت را متوقف کنند خوب نیست و دولت خودش را مشغول نخواهد کرد. از قدیم به ما گفتند خیلی به حاشیه‌ها تکیه نکنیم، و در متنی که وظایف قانون اساسی مشخص کرده حرکت کنیم.

روحانی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال روزنامه آرمان امروز درباره تغییر 45 درصدی فرمانداران و باقیماندن سایر فرمانداران دولت سابق، گفت: آنچه دولت دنبال می کند این است که همه آنهایی که مسئولیت اجرایی در استان ها و بخش ها به عهده دارند، خودشان را مجری استراتژی های اجرایی و چارچوب هایی که دولت تعیین می کند متعهد کنند، اگر کسی هست که عمل می‌کند، کمک می کند، به وظیفه قانونی خودش عمل می کند. اگر دولت بر اعتدال و عقلانیت تاکید می کند به دلیل آرای مردم است.چون مردم به خاطر همین شعارها به این دولت رای دادند.

نوی ادامه داد: نسبت به همه دولت ‌ای اول گذشته، این دولت تغییراتش کمتر از همه بوده است. قرار ما با همه استانداران این بوده است که مبنا شایسته سالاری است و اصلی که برای ما مهم است ای است که افراد متخصص بر سرکار باشند تا بتواند به مردم خدمت کند میانه رو باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه برای این دولت این مسئولان به چه جناحی منتسب باشد، اهمیت ندارد، خاطرنشان کرد: زیر سقف هیئت دولت به عنوان وزرا و معاونن تقریبا از هر حزب و جناحی نمونه ای در دولت داریم. برخی ها همیشه معتقد بودند همچنین دولتی موفق نیست دولت ترکیبی ناموفق است و باید یکدست باشد اما من چون عقیده نداشتم و هرجا کار می کردم همینگونه بودم معتقدم این روش درست است و در این 10 هم پشیمان نبودم.

وی خطاب به استانداران توصیه کرد: اگر مواردی وجود دارد از فرمانداران و بخشداران که معتقد به کار دولت نیستند یا مجری چارچوب های دولت نیستند برای تعویض یا تغییر آها اقدام کنند.

ادامه دارد...
/220

 

کد N335781

وبگردی