آفتاب
جهانگیری در دیدار رییس مجلس سنای بولیوی:

توسعه همکاریهای پارلمانی کمکی سازنده به توسعه روابط ایران و بولیوی است

توسعه همکاریهای پارلمانی کمکی سازنده به توسعه روابط ایران و بولیوی است

سانتاکروز- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم توسعه همکاریهای مجالس ایران و بولیوی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همکاری مجالس دو کشور استقبال می کند و معتقدیم همکاری های پالمانی ایران و بولیوی می تواند کمک سازنده ای به روابط دو کشور باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، اسحاق جهانگیری که به منظور شرکت در اجلاس سران گروه 77 و چین به بولیوی سفر کرده است، شامگاه جمعه به وقت محلی در محل اقامت خود در هتل کامینو رئال شهر سانتاکروز بولیوی با ˈ اوخینو روخاس آپازاˈ رییس مجلس سنای بولیوی دیدار کرد و این مطلب را بیان داشت.

وی، افزود: بولیوی کشوری انقلابی و با مردمی مبارز است که در مقابل نظم امپریالیستی حاکم مبارزه می کند.

معاون اول رییس جمهور ضمن تبریک به مناسبت برگزاری پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه 77 در کشور بولیوی خاطرنشان کرد: این اتفاقی بزرگ و تاریخی برای کشور بولیوی محسوب می شود وامیدواریم دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد.

جهانگیری از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط در تمامی زمینه ها با کشور بولیوی خبر داد و افزود: ایران آماده است تجربیات و دانش خود را در اختیار کشور دوست بولیوی قرار دهد.

وی به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان در دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: زمینه های فراوانی در همکاری های اقتصادی دو کشور وجود دارد که باید با شناسایی و فعال نمودن این ظرفیت ها نسبت به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور اقدام کنیم.

معاون اول رییس جمهوری هم چنین از مواضع بولیوی در مجامع بین المللی به خصوص در دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران قدردانی کرد.



** علاقه مندی به استفاده از تجربیات ایران

رییس مجلس سنای بولیوی در این دیدار با تاکید بر لزوم تقویت و تعمیق روابط دو کشور گفت: اگرچه فاصله جغرافیایی دو کشور زیاد است اما ، علم و تکنولوژی می تواند دو کشور را به هم نزدیک سازد.

اوخینو روخاس با اشاره به دانش و توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف اظهار داشت: بولیوی علاقه مند است از دانش و تجربیات ایران به خصوص در بخشهای تجاری و اقتصادی بهره مند شود.

وی افزود: علاقه مندیم در هزاره سوم با همکاری جمهوری اسلامی ایران نقش فعال و سازنده ای در سازمان ملل داشته باشیم.

اجلاس سران گروه 77 و چین روزهای شنبه و یکشنبه در شهر سانتاکروز بولیوی برگزار می شود.

بولیوی در حال حاضر ریاست این گروه بزرگ بین المللی را بر عهده دارد.

سیام(3)1429 ** 1418
کد N335732

وبگردی