آفتاب

هیلاری کلینتون: درگیری‌های عراق پیامدهای جهانی دارد

هیلاری کلینتون: درگیری‌های عراق پیامدهای جهانی دارد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: وخامت اوضاع در عراق می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان یک مراسم درباره کتاب جدیدش با عنوان "انتخاب‌های دشوار" گفت: این مساله اهمیت دارد که نوری مالکی، نخست وزیر عراق با یکسری شرایط درباره حمایت و پشتیبانی نظامی برای مواجهه با شبه نظامیان آشنا شود.

این یک وظیفه سخت و مشکل برای دولت بغداد است چرا که ما نمی‌خواهیم به جنگ بپردازیم. ما باید با یک دولت خودکامه، غیر مردمی و ناکارآمد مقابله کنیم و هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم به خاطرش سربازان آمریکایی را قربانی آن کنیم.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ادامه داد: ناآرامی‌ها در عراق بیانگر برنامه‌ای برای یک درگیری وحشتناک است.

اظهارنظرهای هیلاری کلینتون چند ساعت پس از اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مطرح شد که گفته بود واشنگتن هیچ اقدام نظامی بدون اصلاحات سیاسی از جانب مقام‌های بغداد در عراق انجام نمی‌دهد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: درخواست‌ها از جانب دولت بغداد برای دریافت کمک نظامی از جانب دولت اوباما به دقت مورد برسی قرار گرفته است. این یک بحران جدی بالقوه با پیامدهای فرامرزی و منطقه‌ای و حتی پیامدهای جهانی است.

اوباما همچنین احتمال اعزام نیروی آمریکایی به عراق را رد کرد اما گفت: طیفی از گزینه‌های دیگر را که از جانب پنتاگون مطرح شده مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N335719

وبگردی