آفتاب

محاکمه یک قاضی در عربستان آغاز شد

محاکمه یک قاضی در عربستان آغاز شد

تهران - ایرنا - محاکمه قاضی سعودی که اتهامات مربوط به فساد خود را به گردن ˈجنیانˈ انداخته بود، در عربستان آغاز شد.

روزنامه انگلیسی زبان ˈگلف نیوزˈ چاپ امارات گزارش داد: این قاضی و 36 همدست وی که با اتهاماتی از جمله فساد مالی، کلاهبرداری، سوء استفاده از حقوق مردم و قدرت و نیز رشوه خواری مواجه هستند، چهارشنبه گذشته در دادگاهی در شهر ˈمدینهˈ در غرب عربستان حاضر شدند.

گلف نیوز به نقل از روزنامه سعودی ˈعکاظˈ افزود: طبق اظهارات یک مقام مطلع، سه قاضی مسوولیت قضاوت این پرونده را بر عهده دارند و انتظار می رود محاکمه این افراد دست کم یک سال به طول انجامد.

وکیل این فرد که در عربستان به ˈقاضی جنیˈ معروف شده، از این پرونده انصراف داده و گفته است که نمی تواند وکالت مظنونی را بپذیرد که همه چیز را از او مخفی کرده است.

این قاضی سعودی از دو سال قبل و همزمان با تحقیقات اولیه درباره اتهامات فساد مالی، سوء استفاده و رشوه خواری، از سمت خود تعلیق شده است.

گلف نیوز افزود: پرونده مذکور بحث های فراوانی را درباره نقش جنیان و جادوگری در رفتار و گفتار مردم در عربستان سعودی برانگیخته است.

طبق اظهارات افرادی که در این مورد برای اجنه نقش قایل هستند، فرد تحت کنترل جن بدون آن که از عمل غیر قانونی خود مطلع باشد، به برخی کارها و حرف ها وادار می شود.

از سوی دیگر، مخالفان این عقیده استدلال می کنند که افراد مسوول اقدامات خود هستند و ادعای این که تحت کنترل جنیان قرار داشته اند، نمی تواند بهانه ای برای تبرئه آن ها و فرارشان از قانون باشد.

خاورم**9156**1651
کد N335576

وبگردی