آفتاب

آماده باش آمریکا برای حمله به داعش

آماده باش آمریکا برای حمله به داعش

مقام‌های سابق ارتش آمریکا تاکید کردند که آمریکا تجهیزات نظامی خود را در خاورمیانه مستقر کرده است تا در صورت صدور فرمان و دستور کمتر از ۲۴ ساعت به شبه نظامیان القاعده در عراق حمله کند.

به گزارش تسنیم به نقل از دیلی بیست، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تاکید کرد: آمریکا نیروهای نظامی خود را به عراق اعزام نخواهد کرد ولی من از تیم امنیت ملی خواسته‌ام تا سایر گزینه‌ها را برای کمک به نیروهای امنیتی عراق بررسی کنند.

بر اساس این گزارش، برخی مقام های سابق نیروی هوایی آمریکا نیز تاکید کردند: در صورت صدور دستور و فرمان از سوی اوباما امکان حمله هوایی سریع به عراق وجود دارد. ژنرال دیوید دپوتلا معاون سابق اطلاعات نیروی هوایی آمریکا تاکید کرد: اگر اطلاعات مناسبی را در اختیار ما بگذارید می توانیم ظرف ۲۴ ساعت حملات هوایی در عراق را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: ابزارهای مختلفی برای انجام حملات هوایی در عراق وجود دارد و این مساله بستگی به اطلاعات خاصی دارد که در اختیار نیروی هوایی آمریکا قرار می گیرد.

پنتاگون پیش از این از حرکت یک فروند ناو هواپیمابر به سوی خلیج فارس خبر داده است تا در صورت دستور اوباما حملات هوایی ضد داعش در عراق آغاز شود. علاوه بر این ناو هواپیمابر، آمریکا ده ها فروند جنگنده نیز در پایگاه های هوایی نزدیک عراق دارد.

یک مقام دیگر آمریکایی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد:هیچ تردیدی وجود ندارد که آمریکا می تواند در هر زمانی حملات هوایی را آغاز کند. آمریکا می تواند هواپیماهای جنگنده خود را از افغانستان به عراق منتقل کند. نیروهای تکفیری داعش در روزهای گذشته تحرکات وسیعی در عراق داشته و به سوی بغداد در حال حرکت و پیشروی بوده اند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق اخیرا اعلام کرده است که دولت بغداد شهروندان نینوا و سایر مناطق عراق را برای مقابله با داعش مسلح می کند.
کد N335563

وبگردی