آفتاب
روحانی در نشست خبری:/2/

نهادهای ملی نمی‌توانند كار حزبی انجام دهند

نهادهای ملی نمی‌توانند كار حزبی انجام دهند

من به وزارت ارشاد توصیه می‌کنم که هر گروهی که به دنبال رسانه است به سرعت مجوز رسانه به او داده شود تا معلوم شود که آن رسانه متعلق به چه گروهی است.

رییس‌جمهور با تاكید مجدد براینكه منتقدان با شناسنامه حرف بزنند، گفت: نهادهای ملی نمی‌توانند کار حزبی انجام دهند اما احزاب و گروه‌ها باید به صورت شناسنامه‌دار صحبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الاسلام حسن روحانی در ادامه نشست خبری امروز خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص راهکارهای رئیس جمهور برای مقابله با حاشیه‌سازی‌ها اظهار كرد: همان طور که دولت چندین بار اعلام کرده ما همواره از نقد و به خصوص نقد سازنده از این دولت استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی نهادها نهادهای ملی هستند، ادامه داد: نهادهای ملی نمی‌توانند کار حزبی انجام دهند و اپوزیسیون دولت باشند بلکه کار آنها تلاش و خدمت به کل ملت و جامعه است. دولت، قوه مقننه و قضاییه،نیروهای مسلح،شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و صدا و سیما نهادهای عمومی هستند اما احزاب و گروه‌ها باید به صورت شناسنامه‌دار صحبت کنند.

وی گفت: من به وزارت ارشاد توصیه می‌کنم که هر گروهی که به دنبال رسانه است به سرعت مجوز رسانه به او داده شود تا معلوم شود که آن رسانه متعلق به چه گروهی است.

روحانی با بیان اینکه نهادهای ملی نباید کار حزبی انجام دهند، تاكید كرد: کار رسانه‌های حرفه‌ای با جنگ روانی متفاوت است لذا خواهش من این است که چه آنهایی که حامی و یا منتقد دولت هستند با روزنامه و هر وسیله‌ای که دارند با شناسنامه به نام حزب و گروه‌شان به نقادی بپردازند و اینطور نباشد که پول بیت المال در مسیر دیگری استفاده شود.

رئیس جمهور افزود: من به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی نسبت به ادامه این روندی که در این یک سال در جریان بود چیزی نگفتم اما بعدها خواهم گفت. اینکه عده‌ای دولت را در بخش‌های مختلف به چالش می کشند اگر این واقعا به این دلیل است که می خواهند ابهامی مشخص شود خوب است ولی اگر به این معنی است که می‌خواهند سنگ اندازی کنند این کار شایسته نیست و دولت نیز خود را گرفتار چنین بحث‌هایی نخواهد کرد.

کد N335409

وبگردی