آفتاب
معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران خبر داد:

تشکیل شورای مشترک ایران و آفریقای جنوبی/ حجم مبادلات بسیار ناچیز است

تشکیل شورای مشترک ایران و آفریقای جنوبی/ حجم مبادلات بسیار ناچیز است

متاسفانه علی رغم این روابط صمیمی حجم تجارت خارجی این دو کشور قابل توجه نیست اما امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد توسعه روابط ایران با آفریقای جنوبی باشیم.

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران از تشکیل شورای مشترک ایران و آفریقای جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر فرازی صبح امروز در نشست مشترک بازرگانان آفریقای جنوبی و فعالین اقتصادی اتاق اظهار داشت: توسعه دو کشور ایران و آفریقای جنوبی منوط به روابط مثبت این دو کشور است.

وی افزود: در دوره جدید از روابط خارجی، ایران همیشه در کنار آفریقای جنوبی بوده و در تمامی مجامع بین المللی همکاری صمیمانه ای داشته اند.

وی افزود: اما متاسفانه علی رغم این روابط صمیمی حجم تجارت خارجی این دو کشور قابل توجه نیست اما امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد توسعه روابط ایران با آفریقای جنوبی باشیم.

فرازی در ادامه با اشاره به سفر ظریف و لاریجانی در سال گذشته به آفریقای جنوبی گفت: در این مدت هیات های مختلف تجاری از دو کشور بازدید کردند که این موضوع نشان دهنده عزم جدی دو کشور در گسترش روابط اقتصادی است.

فرازی با انتقاد از حجم پایین تجارت خارجی بین ایران و افریقا گفت: به گفته رئیس جمهورزمانی که اراده سیاسی برای مناسبات مهیاست اگر کوتاهی صورت گیرد تجار مقصرند.

وی گفت: قبل از اینکه دولت ها را مقصر بدانیم باید بخش خصوصی را مقصر دانست چرا که در حال حاضر عامل منفی برای مبادلات وجود ندارد و باید زمینه های همکاری را افزایش داد.

این عضو اتاق بازرگانی ایران در خاتمه گفت: به زودی شورای مشترک ایران و آفریقای جنوبی تشکیل می شود البته پیش از این، این شورا در آفریقا تشکیل شده بود.

کد N335377

وبگردی