آفتاب
محمود دودانگه در گفت و گو با ایلنا:

دولت فضای امید را به کشور بازگرداند / برای خروج از رکود نیاز به تلاش بیشتری داریم

دولت فضای امید را به کشور بازگرداند / برای خروج از رکود نیاز به تلاش بیشتری داریم

با توجه به اینکه تسهیل کسب‌وکار و رفع قوانین و مقررات مزاحم در دستور کار دولت است باید این امور با سرعت بیشتری انجام می‌شد. همچنین، برای خروج کشور از رکود نیاز به تلاش بیشتری در بخش واقعی اقتصاد هستیم.

عضو سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید تجربه‌های گام اول را بیشتر به کار می‌گرفت همچنین، برای انصراف متقاضیان باید سیاست‌های اقتصادی تشویقی را در دستور کار قرار می داد.

محمود دودانگه، عضو سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به به اینکه دولت در یکسال کارکرد خود فضای امید و آرامشی را در داخل و جوامع بین الملل به وجود اورده است اظهار داشت: تب بازار و ناآرامی‌هایی که در بازار ارز، سکه و کالا وجود داشت و فروکش کرد و به ثبات نسبی رسید، همچنین رویکردی که در دولت مطرح شد مورد استقبال جوامع بین‌الملل قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که متغیرهای کلان اقتصادی به آرامش رسیده است افزود: در کنار این فضای مثبتی که وجود دارد باید اقدامات موثری در بخش واقعی اقتصاد نیز صورت می گرفت.

عضو سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی ادامه داد: با توجه به اینکه تسهیل کسب‌وکار و رفع قوانین و مقررات مزاحم در دستور کار دولت است باید این امور با سرعت بیشتری انجام می‌شد همچنین، برای خروج کشور از رکود نیاز به تلاش بیشتری در بخش واقعی اقتصاد است.

دودانگه با اشاره به اینکه در دیگر زمان آزمون و خطا به سر رسیده است افزود: باید تمام تجارب سی و اندی سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد را در امور کشور به کار بگیریم و دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید تجربه‌های گام اول بیشتر به کار گرفته می‌شد.

وی با بیان این مطلب که دولت در انصراف ثبت‌نام کنندگان هیچ اقدامی انجام نداد و تنها به تبلیغات اکتفا کرد ادامه داد: دولت با یک مجموعه سیاست‌های اقتصادی تشویقی مانند ارائه بیمه تکمیلی به انصراف دهندگان می توانست افراد بیشتری را ترغیب به انصراف کند.

 

کد N335375

وبگردی