آفتاب

درخواست کویت برای همکاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در برابر داعش

درخواست کویت برای همکاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در برابر داعش

یک مسئول کویتی با اشاره به حملات داعش در عراق و سوریه اعلام کرد، این گروه تروریستی تمام منطقه را هدف قرار داده لذا همکاری عالی در زمینه هماهنگی امنیتی از سوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت ارم، خالد جارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت بر لزوم اقدام فعالانه و هماهنگی امنیتی میان کشورهای منطقه و همچنین تحکیم جبهه داخلی مقابل سازمان‌های تروریستی و خطراتی که امروز منطقه شاهد آن است، تاکید کرد.

جارالله در پاسخ به سوالی در خصوص نقشه‌ی دولتی که گروه تروریستی داعش به دنبال بنای آن است، و اخیرا آن را منتشر کرده و کویت را نیز شامل می‌شود، افزود: قبلا به اهمیت اقدامات داعش در عراق اشاره کردیم.

وی افزود: هدف داعش تنها کویت نیست بلکه تمام منطقه است و نقشه‌ای که در این خصوص طراحی کرده این سخن را تایید می‌کند.

جارالله عنوان داشت: ما باید به شکل عالی در راستای هماهنگی امنیتی علیه داعش وارد عمل شویم و جبهه داخلی خود را در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) تحکیم بخشیم.

وی در خصوص رویکرد ایران و ترکیه و مداخله نظامی این کشورها در عراق به منظور جلوگیری از پیش‌روی و گسترش حملات داعش در این کشور و در خصوص موضع کویت در این باره گفت: اطلاعات قطعی در این باره ندارم و این مساله به دوستان عراق مربوط است.

انتهای پیام

کد N335288

وبگردی