آفتاب

نگرانی مجدد سازمان ملل از اوضاع ناامن عراق

نگرانی مجدد سازمان ملل از اوضاع ناامن عراق

معاون سخنگوی سازمان ملل از وخیم شدن اوضاع کنونی عراق به شدت اظهار نگرانی کرد.

معاون سخنگوی سازمان ملل از وخیم شدن اوضاع کنونی عراق به شدت اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل اظهار کرد: اوضاع انسانی در عراق به شدت رو به وخامت می‌رود و در جریان خشونت‌هایی که هم اکنون در عراق اتفاق افتاده، صدها تن کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده‌اند.

فرحان حق افزود: ناوی پیلای، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به اوضاع وخیم عراق به ویژه بعد از اعلام گزارش‌هایی در خصوص اعدام‌ها و کشتارهایی که خارج از چهارچوب قانونی اتفاق افتاده، هشدار داد.

گزارش‌های سازمان ملل حاکی از آن است که در چند روز گذشته، صدها تن کشته شده و هزاران تن دیگر زخمی شده‌اند.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل توقف هر چه سریعتر خشونت‌ها و کشتار شهروندان غیرنظامی در عراق را خواستار شد و گفت: این خشونت‌ها نقض کامل حقوق بشر و قوانین انسانی است.

فرحان حق در پاسخ به سوالی در خصوص تلاش‌ها برای وحدت سیاسی در عراق اعلام کرد: نیکولای ملادینف، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در تماس با رهبران عراقی سعی دارد تا با دولت عراق در خصوص حل بحران عراق به یک موضع منسجم دست یابد.

فرحان حق تصریح کرد: شورای امنیت اوضاع کنونی در عراق را تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه می‌داند.

وی افزود: ملادینف عصر پنجشنبه گزارشی را در خصوص تحولات عراق به اعضای شورای امنیت ارائه کرد.

وی در ادامه سخنانش عنوان داشت: هنوز اوضاع عراق امن نیست و سازمان ملل باید در خصوص ارزیابی اوضاع امنیتی در عراق وارد عمل شود.

فرحان حق درباره بحران ایجاد شده در عراق و اوضاع آوارگان و مهاجرانی که تعداد آن‌ها حدود 300 تن می‌رسد و عدم وجود مکان‌های کافی برای پناه دادن آن‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: این آوارگان تنها مقدار کمی وسیله با خود به همراه دارند و در میان آن‌ها چندین خانوار به مدارس، مساجد و کلیساهای شهرک دهوک پناه برده‌اند.

انتهای پیام

کد N335284

وبگردی